Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při opravě skla hraje důležitou roli čas

aktualizováno 
Zdaleka ne každé čelní sklo, které na automobilu poškodí například kámen vymrštěný od kola jiného vozu nebo lidská neopatrnost, je nutné měnit za nové. Laminovaná skla, která mají prakticky všechna současná auta, totiž často lze opravit. "Čelní okna bývají - na rozdíl od kalených bočních a zadních - vyrobena nejméně ze dvou vrstev, z nichž kámen většinou poškodí jen jednu," vysvětluje Václav Šrámek, který se opravami laminovaných skel na Plzeňsku zabývá už téměř deset roků. "Odborníci přitom s využitím speciální technologie poškozené místo vyplní zvláštní pryskyřicí, která zabrání dalšímu praskání." Václav Šrámek považuje za dobré jet s poškozeným sklem k opraváři co nejdřív. "Do praskliny, která se zdá mikroskopická, totiž zatéká voda s nečistotami, s prachem či pylem. To pak opravu okna komplikuje, protože špínu a vodu z prostoru mezi vrstvami skla pryskyřice nevytlačí," upřesňuje. "Řidič si ale pomůže také tím, že poškozené místo přelepí izolepou. To je dobré zvlášť v zimě a v dešti, kdy voda vnikající do rány může způsobit další škody. Vůbec největší riziko je v zimě, kdy voda v prasklině zmrzne a řidič pouští na sklo z vnitřku auta teplý vzduch. Při velkém pnutí poškozené okno často nevydrží a praskne tak, že už nelze opravit." Štěpán Šťastný, který čelní okna opravuje v Praze-Modřanech déle než sedm let, doporučuje motoristům návštěvu v opravně nejpozději do dvou tří dnů po poškození skla. "Přelepení izolepou neradím. Hlavně v létě se do rány může dostat lepidlo z pásky," míní Štěpán Šťastný. Předpisy nedovolují například opravu nárazu v zorném poli řidiče. "Ale většinu ran zhruba do velikosti desetikoruny a někdy i větších lze opravit prakticky vždy," pokračuje Václav Šrámek. Doplňuje, že nejlepší výsledky jsou při zásazích proti drobným poškozením. Oprava skla trvá od pár desítek minut třeba až do tří hodin. Úspěch je zaručen z devadesáti procent a služba obvykle žádá od necelých čtyř set do šesti set korun. Nové čelní okno včetně práce opraváře přitom stojí podle značky a typu vozu - od 2000 korun pro Škodu 120 až do desítek tisíc pro vozy zahraničních značek.
Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.