Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přibalte do karavanu i své oblíbené auto

  21:01aktualizováno  21:01
Osobní auto mezi přední i zadní nápravou karavanu, futuristické tvary obytných vozů, sportovně založený karavan a luxusní interiéry pro milovníky pojízdných domů – to vše nabídnul Caravan Salon, který proběhl koncem srpna v Düsseldorfu.

Veletrh karavanů - Volkner Mobile Performance ukryje sportovní auto mezi přední a zadní nápravou | foto: Tillmann/Messe Düsseldorf

Kratičký dvousedadlový Smart zaparkovaný v zadní části obytného vozu už není velkou výstředností.

Když rodinka ve velkém karavanu dorazí k vytouženému městu nebo přímořskému letovisku, potřebuje auto nebo malou motorku pro každodenní nákupy a malé výlety po okolí.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
DOMEČKY NA KOLEČKÁCH 

Malé vozítko Smart, motorku a jízdní kola dnes do svých útrob pojme více obytných automobilů.

Ale německá firma Volkner letos na výstavě karavanů v Düsseldorfu přišla s dlouhým obytným vozem upraveným tak, aby mezi přední a zadní kola ukryl větší auto. Třeba Peugeot 206 nebo vozy jako Mercedes SLK, Mini Cooper Cabriolet či BMW Z4.

Volkner používá pro své obrovské karavany základy autobusu Volvo B12B s motorem dávajícím výkon 420 koní. Nový Volkner Mobile Performance, jak zní celý název karavanu s vestavěnou garáží, je dlouhý skoro 11 metrů a do výšky sahá ke 3,7 metrům.

Na palubě uveze tisíc litrů vody, o energii se stará generátor s výkonem 4 kW, solární panely přispějí 720 Watty a mají co ohřívat. Protože dodávají vodu například do vyhřívaní podlahy.

O luxusu interiéru svědčí masivní skříně z třešňového dřeva nebo krémová kožená sedačka i sedadla řidiče a spolujezdce.

Cena Volkneru Mobile Performance je 855 tisíc eur, což v přepočtu znamená téměř 25 milionů korun. Cena Mercedesu SLK nebo jiného vozu určeného do prostoru mezi koly není v této částce zahrnuta.

Düsseldorfská přehlídka domů na kolech se letos konala už po pětačtyřicáté a přilákala na 553 vystavovatelů z 22 zemí. Představilo se okolo dvou tisícovek obytných vozů v cenách od pár tisíc eur, nejdražší vozidlo je k mání za 1,7 milionu eur.  

Nechyběly ani zajímavosti a studie obytných vozů. Fiat přivezl vizi nazvanou Truckster, kterou chce dát najevo, že rodinný karavan může mít i sportovnější pojetí.

Na podvozku Fiatu Ducato vytvořený vůz má stejně jako nízké supersportovní auta vzhůru vyklápějící se hydraulické dveře. Aby dobře Truckster držel na silnici, vybavila jej automobilka obřími koly s velikostí 28 palců.

Že obytné vozy nechtějí být jen jednoduchou krabicí na spaní  dokazují i tvary některých vytavených exponátů. K přehlídce Caravan Salon Düsseldorf navíc patří i udělování cen za nejlepší design.

Ocenění má na starost pětičlenná porota složená z šéfredaktorů magazínů píšících o karavanech a z designérů. Hodnotí nejen to, jak karavany nebo přívěsy vypadají navenek, ale i jeho interiér a vybavení třeba v podobě tvarů nádobí nebo kuchyňských spotřebičů.

Nejlepší tahouni

Autoklub ADAC srovnal vlastnosti pěti vozů kategorie minivanů, aby zjistil, které auto nejlépe zvládá jízdu s přívěsem.

Na první místě se v testu umístila dvojice Opel Zafira a Honda FR-V se shodnou známkou 2,2. O něco za vítězným párem skončil Volkswagen Touran ohodnocený známkou 2,3.

Čtvrté místo přidělil ADAC Fordu C-MAX (2,6) a poslední pátou příčku Mazdě 5 (2,9). Nejlepší tři autoklubu ohodnotil jako "dobré“, zbylým dva přisoudil v testu označení "uspokojivé“.

Všech pět zkoušených vozů však ADAC označil za vhodné k tažení přívěsu, žádný v testu vyloženě nezklamal.

Co takový test na autech hodnotí? Především jízdná stabilitu, která je pro řízení vozu se zapřaženým přívěsem hodně důležitá. V tomto ohledu nejlépe obstála Honda FR-V.

Druhým nejdůležitějším kritériem je komfort. Monitorují se přitom pocity řidiče vypovídající o tom, jak vnímá tažený přívěs. Tuto část testu vyhrál Opel Zafira před Volkswagenem Touran.

Dále ADAC v testu hodnotil využití zavazadlového prostoru, rozjezd na strmé silnici, spotřebu paliva, jízdu do kopce a účinnost brzdění motorem.

 

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.