Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příprava auta na zimu: jak vybírat nosiče lyží

aktualizováno 
Zimní sezona startuje a s ní i převážení lyží v autě. Jak vybrat správný nosič pro výbavu lyžaře nebo snowboardisty?

Pro pamětníky: stylový držák lyží na Fiatu 124 | foto: Fiat

Mezi nosiči lze najít hodně odlišností. V případě různých cen platí jednoduchá poučka, která říká, že za vyšší cenu zákazník dostává odolnější a uživatelsky přívětivější výrobek.

Úplně nejkomfortnější a zároveň nejdražší nosiče je možné vysunout ze střechy nad dveře auta a pohodlně lyže nebo snowboard zasunout do úchytů. Lacinější zboží nenabízí takový komfort a nechlubí se ani dobrou povrchovou úpravu. Takové nosiče mohou začít při necitlivém zacházení spojeném s oděrkami rezivět.

Skoro všechny dnes prodávané nosiče je možné uzamknout, ale rozdíly jsou v ovládání západky. Lepší výrobky lze totiž bez problémů ovládat v lyžařských rukavicích. Při teplotách hluboko pod nulou takovou maličkost řada lidí ocení.

Obchody s výbavou pro auta nabízejí i magnetické nosiče. Uvezou dva páry lyží. Slibují jednoduché zacházení, ale musí se dávat pozor na to, aby se magnet ze střechy při demontáži odděloval od strany, a ne z jeho středu.

Kdo magnetické nosiče používá pravidelně, asi si všiml, že lak na střeše auta přece jen trpí. Výrobci navíc nedoporučují jezdit s magnety rychleji než 90 km/h. 

Pro nosiče lyží upevněné na střeše platí, že špičky lyží mají směřovat dozadu. V opačném případě mohou lyže na střeše vibrovat.

Nosiče lyží přijdou na 600 až 2500 korun v případě provedení pro čtyři páry nebo kombinující snowboardy a lyže.

Při delších cestách za zimním sporty se ale vyplatí pořídit střešní box nebo vozit lyže uvnitř auta. Protože posolené silnice neprospívají drahému lyžařskému vybavení.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.