Manažer projektu Igor Zorád uvedl, že původní cena byla vypracována na základě daných výměr a konzervativních pohledů na samotnou půdu. Prvních zhruba 200 miliónů Kč se podařilo ušetřit na některých objektech. Ukázalo se například, že místo devět metrů široké silnice pro odvoz zeminy bude stačit šestimetrová.
Dalších 200 miliónů Kč ušetřili změnou projektu. Místo staveniště v jedné rovině vytvořili tři roviny. Množství přemístěné zeminy tak kleslo. Například z plánovaných 900.000 metrů krychlových ornice stačilo odvézt 765.000 metrů krychlových. Klesly také výdaje za geologické práce nebo za opravy přístupových cest.
V první etapě, kterou se podařilo dokončit 31. srpna, konsorcium připravilo téměř 130hektarové staveniště pro továrnu. Ta bude na ploše větší než 100.000 metrů čtverečních. V současné době se uskutečňují výběrová řízení na její stavbu. IPS Skanska se bude podílet i na následující etapě, a to vybudování přístupové cesty a parkoviště. Zhotovit by je měla do poloviny listopadu. IPS Skanska se podle Bažaty uchází i o stavbu samotné továrny. První nabídky má odevzdat právě v pátek.
IPS Skanska patří do mezinárodní stavební skupiny Skanska. S obratem 27,5 miliardy Kč jí patří první místo mezi stavebními firmami v ČR. Zaměstnává přes 7500 lidí. V příštích týdnech změní společnost obchodní jméno na Skanska CZ a.s.