Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příprava pozemku pro automobilky Toyota-PSA vyšla levněji

  18:08aktualizováno  18:08
Konsorciu firem IPS Skanska, Stavby silnic a železnic, Dopravní stavby a Geosan se podařilo snížit náklady na přípravu průmyslové zóny pro stavbu automobilky Toyota-PSA na 900 miliónů korun. Podařilo se to díky úsporám, ne kvůli špatnému odhadu ceny, řekl ČTK výkonný ředitel divize Pozemní stavitelství Čechy IPS Skanska Jiří Bažata. Výběrové řízení konsorcium vyhrálo s nabídkou 1,4 miliardy Kč.


Manažer projektu Igor Zorád uvedl, že původní cena byla vypracována na základě daných výměr a konzervativních pohledů na samotnou půdu. Prvních zhruba 200 miliónů Kč se podařilo ušetřit na některých objektech. Ukázalo se například, že místo devět metrů široké silnice pro odvoz zeminy bude stačit šestimetrová. 

Dalších 200 miliónů Kč ušetřili změnou projektu. Místo staveniště v jedné rovině vytvořili tři roviny. Množství přemístěné zeminy tak kleslo. Například z plánovaných 900.000 metrů krychlových ornice stačilo odvézt 765.000 metrů krychlových. Klesly také výdaje za geologické práce nebo za opravy přístupových cest.

V první etapě, kterou se podařilo dokončit 31. srpna, konsorcium připravilo téměř 130hektarové staveniště pro továrnu. Ta bude na ploše větší než 100.000 metrů čtverečních. V současné době se uskutečňují výběrová řízení na její stavbu. IPS Skanska se bude podílet i na následující etapě, a to vybudování přístupové cesty a parkoviště. Zhotovit by je měla do poloviny listopadu. IPS Skanska se podle Bažaty uchází i o stavbu samotné továrny. První nabídky má odevzdat právě v pátek. 

IPS Skanska patří do mezinárodní stavební skupiny Skanska. S obratem 27,5 miliardy Kč jí patří první místo mezi stavebními firmami v ČR. Zaměstnává přes 7500 lidí. V příštích týdnech změní společnost obchodní jméno na Skanska CZ a.s.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.