Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prius pro bohaté: Lexus představil nový exkluzivní sci-fi hybrid

aktualizováno 
Automobilky Toyota a Lexus patří mezi průkopníky v oblasti hybridních pohonných ústrojí. A tak není divu, že Lexus přichází se svým vlastním luxusním hybridem. Ten je určen těm zákazníkům, kterým je Toyota Prius málo exkluzivní.

Lexus HS 250h | foto: NAIAS

Autosalon Detroit

Nový model HS 250h je prvním modelem Lexusu, který si jinak než s hybridním pohonem nezakoupíte. Jde tedy o jakousi exkluzivnější variantu Toyoty Prius a vůz je určen přesně pro ty zákazníky, kterým je prius malý nebo málo luxusní. Celkově jde o čtvrtý hybrid v nabídce Lexusu, podobně jako prius by však měl převzít roli ekologického image-makera.

HS 250h je typickým sedanem střední třídy – je o něco větší než současný sedan řady IS a na druhou stranu o něco menší, než čistě pro americký trh určený model vyšší střední třídy ES. Na délku měří HS 4 750 mm, tedy asi tolik, co Volkswagen Passat nebo pětidveřový Ford Mondeo.

Pod kapotou HS 250h najdeme premiérově zážehový čtyřválec. Ten má ale relativně vysoký zdvihový objem – 2,4 litru a podobně jako u Toyoty Prius pracuje s atkinsonovým oběhem. To znamená, že fáze expanze je delší, než kompresní fáze. Takovou činnost umožňují proměnné časování a zdvih ventilů VVT-i.

V kombinaci s elektromotory má pohonné ústrojí HS 250h celkový maximální výkon 187 koní, tedy 137,5 kW. Dynamické parametry stejně jako pohotovostní hmotnost výrobce prozatím nezveřejnil. Nelze však předpokládat, že technikou a výbavou nacpaný HS 250h bude z tohoto hlediska kdovíjakým rekordmanem.

Lexus HS 250h

Dynamické parametry ale nebudou u HS tím hlavním. Automobilka především zdůrazňuje jeho nízkou spotřebu a to i přesto, že oficiální čísla zatím opět zveřejněna nebyla. Představitelé automobilky ale tvrdí, že spotřeba HS 250h bude minimálně o 30% nižší než u nejúspornějšího současného modelu řady – bráno tedy v amerických poměrech, kde je doposud nejúspornějším modelem IS 250, vznětový motor 2,2 litru není v USA v prodeji.

Podle všeho by měl být ve městě HS 250h úspornější, než Smart ForTwo, který si podle amerických norem vezme v tomto provozu 7,8 litru paliva na 100 kilometrů. Navíc bude HS 250h schopen jezdit i na nízkooktanový benzín, který odpovídá našemu Naturalu 91. Budeme-li optimisté, můžeme očekávat, že se HS svou spotřebou vyrovná vozům s moderními vznětovými motory.

K nízké spotřebě kromě hybridního ústrojí přispívá i koeficient odporu vzduchu s hodnotou cx=0,27. Tato nízká hodnota má ještě jeden pozitivní vliv – minimalizuje aerodynamický hluk. HS 250h také používá úspornější elektrický posilovač řízení, namísto klasického hydraulického, což opět snižuje spotřebu paliva.

Výrobce se dále chlubí tím, že HS používá v interiéru ekologické plasty, které rovněž daleko méně zatěžují životní prostředí. Lexus udává, že asi 30% plastů a čalounění v interiéru a zavazadlovém prostoru je vyrobeno z ekologických materiálů.

Lexus HS 250h se tak možná stane novou modlou vyznavačů hybridních automobilů. Výrobce přitom od novinky očekává docela hodně. Prý až 60% zájemců o luxusní sedan dané třídy totiž uvažuje o koupi ekologického modelu, jenže ty povětšinou nejsou k dispozici.

To samozřejmě platí pro americký trh, kde se také HS 250h začne letos v létě prodávat a to za cenu mezi 30 – 35 000 dolary. Jsme zvědavi, jak se HS 250h s poměrně futuristickým designem ve skutečnosti povede. Je ale stoprocentní, že do Evropy tento lexus určitě nedorazí.

Lexus HS 250h hybrid





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.