Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Příves s elektrocentrálou pro nabíjení elektromobilu | foto: EP Tender

Za svůj „ekologický“ elektromobil připojíte přívěs, na kterém je v designovém boxu naložený benzinový generátor. Spalovací motor si bafá, vyrábí elektřinu a nabíjí auto, které díky němu jede.

Hlavně to ukazuje v plné nahotě absurditu elektromobility vůbec. Více než půlka elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách. Ekolog si libuje, že jeho auto nečmoudí, a ten, kdo bydlí u komína uhelné elektrárny, dýchá ztěžka.

Otázkou je, jestli takové řešení projde u autorit hlídající ekologičnost dopravních prostředků. Benziňák není v autě, takže by mělo být vše v pořádku. Přívěs sice také potřebuje homologaci, ale už se neřeší, co se na něm vozí.

Na druhou stranu by vynález Jean-Baptista Segarda mohl být cestou, jak obejít elektromobilitu: koupíte si auto a motor k němu jako doplněk, třeba na tom absurdním vozíku EP Tender.

Elektrický přívěs trochu připomíná drbání se pravou rukou za levým uchem. Ale možná je to jen vtip. Kdyby autosalon v Ženevě navštívil český génius Jára Cimrman, třeba by tvůrcům poradil schovat do oje připojující přívěs kardan pohánějící rovnou od elektrogenerátoru zadní kola auta. Třeba se toho chytnou kutilové v Číně, kde teď elektrická auta frčí.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.