Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Příves s elektrocentrálou pro nabíjení elektromobilu | foto: EP Tender

Za svůj „ekologický“ elektromobil připojíte přívěs, na kterém je v designovém boxu naložený benzinový generátor. Spalovací motor si bafá, vyrábí elektřinu a nabíjí auto, které díky němu jede.

Hlavně to ukazuje v plné nahotě absurditu elektromobility vůbec. Více než půlka elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách. Ekolog si libuje, že jeho auto nečmoudí, a ten, kdo bydlí u komína uhelné elektrárny, dýchá ztěžka.

Otázkou je, jestli takové řešení projde u autorit hlídající ekologičnost dopravních prostředků. Benziňák není v autě, takže by mělo být vše v pořádku. Přívěs sice také potřebuje homologaci, ale už se neřeší, co se na něm vozí.

Na druhou stranu by vynález Jean-Baptista Segarda mohl být cestou, jak obejít elektromobilitu: koupíte si auto a motor k němu jako doplněk, třeba na tom absurdním vozíku EP Tender.

Elektrický přívěs trochu připomíná drbání se pravou rukou za levým uchem. Ale možná je to jen vtip. Kdyby autosalon v Ženevě navštívil český génius Jára Cimrman, třeba by tvůrcům poradil schovat do oje připojující přívěs kardan pohánějící rovnou od elektrogenerátoru zadní kola auta. Třeba se toho chytnou kutilové v Číně, kde teď elektrická auta frčí.





Nejčtenější

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.