Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Příves s elektrocentrálou pro nabíjení elektromobilu | foto: EP Tender

Za svůj „ekologický“ elektromobil připojíte přívěs, na kterém je v designovém boxu naložený benzinový generátor. Spalovací motor si bafá, vyrábí elektřinu a nabíjí auto, které díky němu jede.

Hlavně to ukazuje v plné nahotě absurditu elektromobility vůbec. Více než půlka elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách. Ekolog si libuje, že jeho auto nečmoudí, a ten, kdo bydlí u komína uhelné elektrárny, dýchá ztěžka.

Otázkou je, jestli takové řešení projde u autorit hlídající ekologičnost dopravních prostředků. Benziňák není v autě, takže by mělo být vše v pořádku. Přívěs sice také potřebuje homologaci, ale už se neřeší, co se na něm vozí.

Na druhou stranu by vynález Jean-Baptista Segarda mohl být cestou, jak obejít elektromobilitu: koupíte si auto a motor k němu jako doplněk, třeba na tom absurdním vozíku EP Tender.

Elektrický přívěs trochu připomíná drbání se pravou rukou za levým uchem. Ale možná je to jen vtip. Kdyby autosalon v Ženevě navštívil český génius Jára Cimrman, třeba by tvůrcům poradil schovat do oje připojující přívěs kardan pohánějící rovnou od elektrogenerátoru zadní kola auta. Třeba se toho chytnou kutilové v Číně, kde teď elektrická auta frčí.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.