Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro bohaté zelináře: Mini Clubvan Concept

  13:25aktualizováno  13:25
Jezdit dodávkou není žádný med. Trávíte za volantem osm hodin denně, občas nějaká neproplacená faktura, jindy vynesení pračky na zádech do čtvrtého patra, obědy z fastfoodu, hodiny čekání v kolonách... I taková řehole může mít stylovou tvář, jmenuje se Clubvan. Mini chystá parádní koncept na autosalon do Ženevy.

Mini Clubvan | foto: Mini

Taky by vám bylo žinantní nakládat do toho polstrovaného kufru malířské náčiní nebo zahradnické nádobíčko? I Mini vidí clubvan spíš jako stylový doplněk. Ostatně, zatím je to jen koncept, takže na něj konta řemeslníci ještě žhavit nemusí.

Mini Clubvan

Nejstylovější dodávka bude ozdobou stánku britské značky v rukách německého BMW na autosalonu v Ženevě.

Dodávkovitý "miňas" vychází ze stylového kombíku Clubman. Konstruktéři vymontovali zadní sedadla, zarovnali podlahu kufru a v zadních bočních oknech nahradili sklo polykarbonátem lakovaným v barvě karoserie – jak jinak než do typické zelené British Racing Green, která nejvíc sluší právě autům z Británie.

Clubvanu zůstaly i originální zadní boční dveře, které má osobní clubman jen na pravé straně. Nikam nevedou, jen nabídnou víc místa pro nastupování na místo spolujezdce. I proto, že se nechtělo Mini investovat do úprav karoserie na dvoudveřovou, se dá usuzovat, že s uvedením clubvanu do ceníku to zrovna žhavé nebude.

Mini Clubvan

Šofér a závozník mají za zády mříž, aby se s nákladem nerušili. Na podlaze zavazadlového prostoru jsou gumové ližiny, na kterých náklad neklouže, nechybí dvanáctivoltová zásuvka nebo oka k ukotvení nákladu. Oproti osobákům změněným na užitkovou verzi, kterým zůstává vzhůru otevírané víko kufru, má clubvan výhodu. I obyčejný clubman má totiž od sebe otevírané křídlové dveře, jak se na správnou dodávku sluší.

Fotogalerie

Kolik nákladu clubvan odveze Mini neprozradilo. Když v clubmanu složíte zadní sedadla, naloží 930 litrů, dá se tedy předpokládat, že dodávka bude objemem kufru atakovat tisícilitrovou hranici.

Co by mělo být pod kapotou Mini zatím neprozradilo, auto na fotkách má na zádi nápis cooper, což u Mini značí 122koňový benziňák. K rozvozu tulipánů a párátek by se ale možná hodil víc devadesáti nebo 111koňový diesel z naftových clubmanů.

Mini při vymýšlení překvapení na letošní autosalon k ženevskému jezeru sáhlo do historie. Původní mini totiž v roce 1960 nabídl i provedení Morris Mini Van. Z malé dodávky pak o rok později vznikl kombík Traveller, předchůdce právě dnešního clubmana. Morris Mini Van nabízela automobilka až do roku 1980, v roce 1978 ho přejmenovala na Mini 95, celkem vzniklo přes půl milionu dodávkovitých původních miníků.

Morris Mini Van

Morris Mini Van





Nejčtenější

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.