Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro bohaté zelináře: Mini Clubvan Concept

  13:25aktualizováno  13:25
Jezdit dodávkou není žádný med. Trávíte za volantem osm hodin denně, občas nějaká neproplacená faktura, jindy vynesení pračky na zádech do čtvrtého patra, obědy z fastfoodu, hodiny čekání v kolonách... I taková řehole může mít stylovou tvář, jmenuje se Clubvan. Mini chystá parádní koncept na autosalon do Ženevy.

Mini Clubvan | foto: Mini

Taky by vám bylo žinantní nakládat do toho polstrovaného kufru malířské náčiní nebo zahradnické nádobíčko? I Mini vidí clubvan spíš jako stylový doplněk. Ostatně, zatím je to jen koncept, takže na něj konta řemeslníci ještě žhavit nemusí.

Mini Clubvan

Nejstylovější dodávka bude ozdobou stánku britské značky v rukách německého BMW na autosalonu v Ženevě.

Dodávkovitý "miňas" vychází ze stylového kombíku Clubman. Konstruktéři vymontovali zadní sedadla, zarovnali podlahu kufru a v zadních bočních oknech nahradili sklo polykarbonátem lakovaným v barvě karoserie – jak jinak než do typické zelené British Racing Green, která nejvíc sluší právě autům z Británie.

Clubvanu zůstaly i originální zadní boční dveře, které má osobní clubman jen na pravé straně. Nikam nevedou, jen nabídnou víc místa pro nastupování na místo spolujezdce. I proto, že se nechtělo Mini investovat do úprav karoserie na dvoudveřovou, se dá usuzovat, že s uvedením clubvanu do ceníku to zrovna žhavé nebude.

Mini Clubvan

Šofér a závozník mají za zády mříž, aby se s nákladem nerušili. Na podlaze zavazadlového prostoru jsou gumové ližiny, na kterých náklad neklouže, nechybí dvanáctivoltová zásuvka nebo oka k ukotvení nákladu. Oproti osobákům změněným na užitkovou verzi, kterým zůstává vzhůru otevírané víko kufru, má clubvan výhodu. I obyčejný clubman má totiž od sebe otevírané křídlové dveře, jak se na správnou dodávku sluší.

Fotogalerie

Kolik nákladu clubvan odveze Mini neprozradilo. Když v clubmanu složíte zadní sedadla, naloží 930 litrů, dá se tedy předpokládat, že dodávka bude objemem kufru atakovat tisícilitrovou hranici.

Co by mělo být pod kapotou Mini zatím neprozradilo, auto na fotkách má na zádi nápis cooper, což u Mini značí 122koňový benziňák. K rozvozu tulipánů a párátek by se ale možná hodil víc devadesáti nebo 111koňový diesel z naftových clubmanů.

Mini při vymýšlení překvapení na letošní autosalon k ženevskému jezeru sáhlo do historie. Původní mini totiž v roce 1960 nabídl i provedení Morris Mini Van. Z malé dodávky pak o rok později vznikl kombík Traveller, předchůdce právě dnešního clubmana. Morris Mini Van nabízela automobilka až do roku 1980, v roce 1978 ho přejmenovala na Mini 95, celkem vzniklo přes půl milionu dodávkovitých původních miníků.

Morris Mini Van

Morris Mini Van





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.