Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč muži řídí jednou rukou a ženy oběma

aktualizováno 
Kolika rukama se držíte volantu? Jednoruký řidič je častěji muž a své auto má tolik rád, že o něm mluví jako o sobě samém. Obě ruce na volantu má častěji žena a říká svému autu jménem.

Řidička | foto: Profimedia.cz

Rozdílný vztah žen a mužů ke kulatému náčiní, které patří po brzdách k tomu nejdůležitějšímu na autě, vyplývá z rozdílnosti mužské a ženské psychiky.

Muži, kteří řídí jen jednou rukou ledabyle položenou na volantu, to nedělají z frajeřiny. Tvrdí to studie University of East London provedená pro BMW. 

Výzkum, jehož výsledky chce mnichovská automobilka použít při vývoji svých budoucích modelů, říká, že důvod je jiný.

Muži prostě svůj vůz podvědomě vnímají jako součást svého těla, který ovládají zcela samozřejmě a nepotřebují být ve střehu. Ženy však chápou auto jinak, jako samostatný předmět, který je nutné mít stále pod kontrolou, aby se jim nevymkl z rukou - proto používají k držení volantu obě paže.

Muži řídí pouze jednou rukou, protože za volantem psychicky relaxují, dodává studie.

Řidič, volant, řízení

S tím souvisí i způsob, jak muži a ženy o svém autě hovoří. Muži o něm rádi mluví proto, že jim to dává možnost se citově vyjádřit.

Doktor Iain MacRury, který se podílel na této studii nazvané Tajný život aut aneb Co o nás odhalují, pro server thisislondon řekl: "Muži mluví o svých autech, jako by mluvili sami o sobě. Ženy mnohem jednodušeji vyjadřují své pocity přímo. Auto proto považují jako oddělenou věc." Podle studie to je také důvod, proč ženy dávají svým autům jména.

Peter Marsh z výzkumného týmu dodává: "Muži nesnášejí mluvit o vztazích. Ale vztah, který mají ke svému autu, je jiný, protože se se svým autem identifikují."

Studie také zkoumala, co dělají "jednorucí" řidiči s volnou rukou. 46 procent mužů jí drží řadicí páku, to samé dělá 31 procent žen. 27 procent mužů a 39 procent žen pak má ruku v klíně.

Studie také odhalila, že si řidiči čtyřikrát častěji prozpěvují při cestě do práce než při následném návratu domů.

Je to proto, že své auto považují za jakýsi ochranný obal, jakousi "pobočku" své koupelny. Peter Marsh dodává: "Lidé by si nezpívali ve vlaku nebo autobusem, ale při ranní cestě do práce autem mají pocit úniku." Je to poslední chvíle, kterou mají pro sebe před tím, než dorazí do práce, dodává thisislondon.

Držáky na nápoje v autě o řidiči také prozradí mnoho, tvrdí studie. Když je někdo používá hodně, bude pravděpodobně workoholik - nechce ztrácet ani minutu.

MacRury dodává: "Držáky na kelímky ukazují současný manažerský styl života, ve kterém je čas velmi vzácný."

Studie ukázala ještě jednu zajímavost: výrazně se u automobilů mění popularita barev. Zatímco dekádě černé, stříbrné, modré a šedé už definitivně odzvonilo, žhavým trendem jsou nyní veselé, jásavé odstíny jako například neonově růžová.

Řidič

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.