Řidička

Řidička | foto: Profimedia.cz

Proč muži řídí jednou rukou a ženy oběma

  • 103
Kolika rukama se držíte volantu? Jednoruký řidič je častěji muž a své auto má tolik rád, že o něm mluví jako o sobě samém. Obě ruce na volantu má častěji žena a říká svému autu jménem.

Rozdílný vztah žen a mužů ke kulatému náčiní, které patří po brzdách k tomu nejdůležitějšímu na autě, vyplývá z rozdílnosti mužské a ženské psychiky.

Muži, kteří řídí jen jednou rukou ledabyle položenou na volantu, to nedělají z frajeřiny. Tvrdí to studie University of East London provedená pro BMW. 

Výzkum, jehož výsledky chce mnichovská automobilka použít při vývoji svých budoucích modelů, říká, že důvod je jiný.

Muži prostě svůj vůz podvědomě vnímají jako součást svého těla, který ovládají zcela samozřejmě a nepotřebují být ve střehu. Ženy však chápou auto jinak, jako samostatný předmět, který je nutné mít stále pod kontrolou, aby se jim nevymkl z rukou - proto používají k držení volantu obě paže.

Muži řídí pouze jednou rukou, protože za volantem psychicky relaxují, dodává studie.

Řidič, volant, řízení

S tím souvisí i způsob, jak muži a ženy o svém autě hovoří. Muži o něm rádi mluví proto, že jim to dává možnost se citově vyjádřit.

Doktor Iain MacRury, který se podílel na této studii nazvané Tajný život aut aneb Co o nás odhalují, pro server thisislondon řekl: "Muži mluví o svých autech, jako by mluvili sami o sobě. Ženy mnohem jednodušeji vyjadřují své pocity přímo. Auto proto považují jako oddělenou věc." Podle studie to je také důvod, proč ženy dávají svým autům jména.

Peter Marsh z výzkumného týmu dodává: "Muži nesnášejí mluvit o vztazích. Ale vztah, který mají ke svému autu, je jiný, protože se se svým autem identifikují."

Studie také zkoumala, co dělají "jednorucí" řidiči s volnou rukou. 46 procent mužů jí drží řadicí páku, to samé dělá 31 procent žen. 27 procent mužů a 39 procent žen pak má ruku v klíně.

Studie také odhalila, že si řidiči čtyřikrát častěji prozpěvují při cestě do práce než při následném návratu domů.

Je to proto, že své auto považují za jakýsi ochranný obal, jakousi "pobočku" své koupelny. Peter Marsh dodává: "Lidé by si nezpívali ve vlaku nebo autobusem, ale při ranní cestě do práce autem mají pocit úniku." Je to poslední chvíle, kterou mají pro sebe před tím, než dorazí do práce, dodává thisislondon.

Držáky na nápoje v autě o řidiči také prozradí mnoho, tvrdí studie. Když je někdo používá hodně, bude pravděpodobně workoholik - nechce ztrácet ani minutu.

MacRury dodává: "Držáky na kelímky ukazují současný manažerský styl života, ve kterém je čas velmi vzácný."

Studie ukázala ještě jednu zajímavost: výrazně se u automobilů mění popularita barev. Zatímco dekádě černé, stříbrné, modré a šedé už definitivně odzvonilo, žhavým trendem jsou nyní veselé, jásavé odstíny jako například neonově růžová.

Řidič