Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč nejsou v Brně? VW Passat Variant a BMW 3 Touring

  16:16aktualizováno  16:16
V příjezd dvou novinek ze stále oblíbenějšího rodu kombíků tajně doufal brněnský autosalon. BMW 3 Touring a VW Passat Variant nakonec raději vyčkávají až do poprázdninového autosalonu ve Frankfurtu. Kombík z Wolfsburgu ale vyrazí do prodeje už o prázdninách.

I když patří do jedné třídy (střední), jsou si na hony vzdálené.

BMW 3 Touring a VW Passat Variant: Jejich cílové skupiny zákazníků se míjejí, společně se ale chystají vyrazit na trh v druhé polovině roku.

Na trh vstoupila obě auta jako tříprostorové sedany teprve před několika týdny. Jako obvykle jsou vyznavači kombíkové prostornosti zpočátku diskriminováni a musí na uvedení verze s tou "svou" karoserií čekat.

VW Passat Variant odhalil své tvary v těchto dnech, BMW 3 Touring mají sportovně zaměření kombíkaři na fotce nad postelí už několik týdnů.

Chalupáři se těší

Passat Variant patří k evropským kombíkovým legendám. Prostoru nabízí habaděj a v kombinaci s oblíbenými dietními "TDIčky" je vyhlášeným pracantem sloužícím do roztrhání těla. Předchozí generace svou bachratou těžkopádností raději ohromovala zájemce jinými kvalitami. Novinka je naopak zajímavá a moderní a nepostrádá ani potřebnou dávku sportovní elegance.

Nový Passat Variant odveze 603 litrů zavazadel, při cestování ve dvou pobere 1731 litrů, maximálně unese 638 kilogramů.

Benzinové motory:
1,6 75 kW / 102 k
1,6 FSI 85 kW / 115 k
2,0 FSI 110 kW / 150 k
2,0 FSI 147 kW / 200 k
3,2 V6 FSI 184 kW / 250 k

Naftové motory:
1,9 TDI 77 kW / 105 k
1,9 TDI 103 kW / 140 k
2,0 TDI 125 kW / 170 k

Osm pohromadě
Stejně jako sedan, nabídne i kombík na výběr z osmi motorů. Benzinové začínají u dvou 1,6 litrových motorů s výkony 102 a 115 koní. Dva jsou i dvoulitrové přímovstřikové FSI motory (150 a 200 koní), kdu bude chtít s víkendovým nákupem na palubě závodit, sáhne po 3,2 litrovém 250 koňovém FSIčku. Dodejme, že nejsilnější motor bude nabízen v kombinaci s pohonem všech kol 4-motion.

Dieselová TDIčka budou tři. Stopěti- a stočtyřicetikoňové motory s objemem 1,9 litru a dvoulitrový stosedmdesátikoňový agregát s filtrem pevných částic v základní výbavě (u dvou slabších za příplatek).

Lahůdkou v nabídce příplatkové výbavy bude zadní hydropneumatické odpružení, které umožní měnit světlou výšku. Náklad se pak může schovávat za zadní elektricky ovládané dveře.

Čtěte: Nový VW Passat má přístrojovou desku od slovenského designéra!

Připlatek za karoserii kombi bude oproti sedanu přibližně 35 tisíc korun. Prodej odstartuje 19. srpna, první objednávky berou němečtí dealeři do 3. června.

...sportovci také

Ikona rychlosti, sportovních zážitků za volantem a poháněných zadních kol je zaměřena na o poznání méně praktickou klientelu. Touring sice patří tabulkově do stejné automobilové třídy jako Variant, po usednutí do obou aut tomu ale věří málokdo.

Do auta se posádka spíše obléká, místem auto rozhodně neplýtvá, pro stěhovací orgie si ovšem "bavoráka" nepořizujeme, byť by to byl kombík.

Benzinové motory:
320i 110 kW / 150 k
325i 160 kW / 218 k
330i 190 kW / 258 k

Naftové motory:
320d 120 kW / 163 k
330d 170 kW / 231 k
Sportovně střižené kombíky odvozené od řady tři k mnichovské značce patří už dlouho. Nový touring oproti svému předchůdci o něco málo narostl. Odveze o 25 litrů více, při cestování ve dvou pojme 1385 litrů, v plném obsazení 460 litrů. V kufru nepřekáží díky runflatovým pneumatikám rezervní kolo.

Tři + dva
Motory budou začínat na 150 koňovém benzinovém dvoulitru 320i. o něco silnější bude dvoulitrový diesel 163 koní. Třetí v pořadí bude 218 koňová verze 325i. Chybět nebudou ani třílitry 330i a 330d: benzinový 258 koňový a naftový 231 koňový.

Do prodeje vyrazí BMW 3 Touring 17. října.

Čtěte: BMW řady 3 - nadpozemská jízda

VW Passat Variant

VW Passat Variant

VW Passat Variant

VW Passat Variant

VW Passat Variant

VW Passat Variant

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

BMW 3 Touring

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.