Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč řídí Jiří Welsch ženské auto?

  17:54aktualizováno  17:54
Když jsem koupil BMW X5, ptali se mě, proč mám ženské auto, říká Jiří Welsch. Jediný český zástupce v proslulé americké basketbalové soutěži NBA si velké SUV od mnichovské automobilky přivezl z Ameriky.

Jiří Welsch bude od letošní sezony oblékat dres týmu Milwaukee Bucks.

Dosud však neví, jaký vůz bude v novém působišti řídit.

"Jelikož jsem si auto z Ameriky přivezl domů, budu muset tuhle otázku nějak řešit. Zatím ale ještě příliš nevím jak," připouští v současné době náš nejlepší basketbalista a jedna z opor reprezentačního týmu. 

Máte BMW X5, ale teď jste přijel v naftové verzi BMW 7...
Tento vůz jsem dostal na základě sponzorské smlouvy. Ke značce mám ale vztah už delší dobu. Bylo to vlastně první větší auto, které jsem si koupil. Když jsem před třemi roky přišel do USA, pořídil jsem si BMW X5. S tím jsem dodnes maximálně spokojený, takže o nabídce firmy Renocar, že bych si mohl vyzkoušet i jiný model, jsem moc dlouho nepřemýšlel. 

Model jste si mohl vybrat, nebo to bylo předem určené?
Bylo to předem dané, ale i kdyby byla možnost výběru, stejně bych zvolil sedmičkovou řadu. Mezi bavoráky je to špička. Třeba BMW řady jedna by pro mě asi moc nebylo. Vzhledem ke své výšce mám radši velká auta. I proto jsem si koupil X5. 

O něčem jiném jste neuvažoval?
Bylo to moje vysněné auto, takže ani ne. V podobné kategorii se mi líbí ještě Volkswagen Touareg a Volvo XC 90. Jeden čas jsem ještě přemýšlel o kabrioletu BMW řady šest, ale nakonec jsem od toho šel pryč. Částečný vliv na to měla i manželka, která mě přesvědčila, že je rozumnější koupit něco většího. 

Kdy jste poprvé řídil auto?
Mám staršího bratra, který mě doma v Holicích nechal řídit na polní cestě, když mi bylo asi šestnáct let. Na silnici jsem vyjel až jako žák autoškoly. 

Jak jste si zvykal na automatickou převodovku?
Vždycky jsem říkal, že tohle bych v autě nechtěl. K volantu řazení zkrátka patří. Ale od té doby, co mám BMW, jsem si na automat hrozně zvykl. Přijde mi to mnohem pohodlnější, jednodušší a příjemnější. Pokud bych si nekoupil vyloženě sportovní auto, už bych neměnil. 

Nějaký sporťák vás tedy láká?
Zatím to moc neřeším. Jako malý jsem měl sen, že bych chtěl mít porsche, ale teď mi to nepřijde tolik důležité. Auto mám a potřebu mít v garáži něco supersilného nepociťuju. 

Jak vypadá autopark vašich spoluhráčů v NBA?
Tam se auto bere jako značka, která vás někam zařadí, a spousta hráčů si na tom dost zakládá. Když jsem přišel do Ameriky a koupil jsem si X5, první reakce ze strany spoluhráčů byla: "Proč sis koupil ženské auto?" Pro ně je BMW X5 auto, které řídí jenom ženské.

Nezávisle na sobě mi to řeklo několik lidí. A pokud něco opravdu obrovského, tak jejich americké káry, jako je Cadillac Escalade nebo Lincoln Navigator. Hodně oblíbený je taky hummer. Toho má v každém týmu aspoň pět hráčů. Je ale zbytečně velký. 

Vás americké vozy nepřesvědčily?
Ty se hodí jen na tamní provoz. Tady bych s tím jezdit nechtěl. Už jenom kvůli ceně benzinu. Manželce se ale taková auta líbí a v Americe jezdila právě v Cadillacu Escalade. 

Kde se vám lépe jezdí: v Česku, nebo v USA?
Asi spíš v Americe. Jezdí se tam mnohem mírněji. Je to pohodovější, což mi vyhovuje.

Co mám řidičák, nedostal jsem ani jednu pokutu!

Pohodový řidič: Neříkám, že bych nikdy neporušil předpisy, ale mám radši klidnou jízdu, říká Jiří Welsch

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.