Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Prodej aut přes internet letos roste o desítky procent

Zatímco celkový prodej nových osobních aut v tuzemsku letos klesá, prodej nových aut na internetu vzrostl o desítky procent.

Celkem se přes web letos prodalo několik tisíc nových a ojetých aut, což představuje jednotky procent z celkového trhu. Vyplývá to z údajů prodejců a Sdružení automobilového průmyslu.

Jeden z největších internetových prodejců nových a předváděcích vozů Automodul.com zvýšil od ledna do září prodej o 60 procent na 731 automobilů. Zatímco v klasických autosalonech si drží domácí značka Škoda Auto téměř poloviční podíl, na internetu si ji podle statistiky Automodulu pořizuje jen čtvrtina zákazníků. Následuje Renault s téměř shodným podílem a třetí je Volkswagen s 11 procenty.

Růst zaznamenal i prodej ojetých vozů. Například přes program Auto-plus, který je zaměřený na internetovou nabídku ojetých vozů koncernu VW, ale prodává i další značky, se loni prodalo 11.400 aut, což představuje nárůst o 14 procent a jejich průměrná cena se pohybovala kolem 416.000 korun.

"V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku," uvedl majitel Automodulu Ladislav Janda. ¨

Prodej na internetu podle něj dokáže konkurovat klasickému prodeji zejména nižší cenou, ale i snadnou možností srovnání nabídek z jednoho místa. Největší weby s nabídkou aut ročně navštíví přes milion uživatelů.

Zájemci o koupi auta na síti hledají vedle pohodlí i globální a srovnatelnou nabídku a samozřejmě nižší ceny, tedy to, co jim jednotlivé kamenné obchody nezajistí. Systém je stále více vyhledáván i samotnými dealery vozů.

Například prodejce ze Zlína bude těžko vyvíjet aktivitu a energii a investovat peníze, aby trvale kdokoliv v západních Čechách věděl, že on má takové a takové automobily na skladě.

Celkový prodej nových osobních aut od ledna do září klesl o 3,8 procenta na 92.667 aut.

, ,