Nejhorším letošním měsícem v západoevropských zemích byl březen. V porovnání se stejným obdobím loňského roku si nový vůz koupilo o 7,4 procenta zákazníků méně, což je automobilovými odborníky považováno za opravdu významný propad. Experti z ACEA mají ale vysvětlení. Hlavním důvodem černého března byly Velikonoce. Ty se totiž letos slavily dříve a proto i lidé na návštěvu autosalonů jaksi pozapomněli. Naopak český trh v březnu pookřál. V porovnání s loňskem se prodalo již o semd procent více.
"Každopádně, ale čísla naznačují zřetelnou ekonomickou nejistotu," zní komentář ve zveřejněné zprávě.
Nejhorší situace byla v prvním čtvrtletí ve Španělsku, Irsku a Nizozemí, kde klesla poptávka meziročně o 15 až 17 procent. Doslova katastrofou skončilo čtvrtletí pro italské prodejce. Na Apeninském poloostrově se podařilo dealerům umístit o 18,4 procenta aut méně než před rokem, což vzkazuje na relativní nasycenost italského trhu ještě z dob bohaté dotační politiky tamní vlády.
Mezi jediné tři země západoevropského prostoru, kde měli zainteresovaní důvod k oslavám, patřila Belgie, Velká Británie a Dánsko. Zde se totiž podařilo umístit více vozů než ve srovnatelném období loňského roku.