Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej aut v Evropě v listopadu stoupl o 3,9 procenta

  18:18aktualizováno  18:18
Prodej nových osobních automobilů v Evropě v listopadu meziročně stoupl o 3,9 procenta na 1,22 milionu vozů.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Oznámil to evropský svaz výrobců automobilů ACEA s tím, že jde o nejlepší listopadový výsledek v jeho záznamech. Dodal, že od ledna do listopadu prodej stoupl o 0,8 procenta na 14,29 milionu vozů.

"Výsledek byl pozitivně ovlivněn dobrým výkonem německého trhu," uvedl svaz. Němečtí spotřebitelé nyní nakupují nákladnější zboží před lednovým zvýšením sazby daně z přidané hodnoty na 19 ze současných 16 procent, píše agentura Reuters.

V silném růstu v listopadu pokračovaly italská společnost Fiat a japonské automobilky. Fiat zvýšil prodej o 15,1 procenta na 95.225 vozů a prodej největší japonské automobilky Toyota stoupl o 10,6 procenta na 69.079 vozů. Japonský Nissan zvýšil prodej o 7,9 procenta a Honda o 16,6 procenta.

Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, zvýšil prodej o 11,1 procenta na 266.737 vozů po čtyřprocentním nárůstu v předchozím měsíci.

Evropský prodej největší jihokorejské automobilky Hyundai, která chystá výstavbu závodu v České republice, však klesl o 3,8 procenta na 21.529 vozů.

Podíl Volkswagenu na evropském trhu s automobily se od ledna do listopadu zvýšil na 21,8 procenta z 20,4 procenta před rokem.

Firma tak zvýšila svůj náskok před druhou největší evropskou automobilkou PSA Peugeot Citroën, jejíž tržní podíl klesl na 12,9 ze 13,1 procenta.

Údaje zahrnují členské státy Evropské unie bez Malty a Kypru a také Norsko, Švýcarsko a Island. V samotných nových členských zemích EU se prodej v listopadu zvýšil o 4,5 procenta na 62.991 vozů a v 11 měsících roku stoupl o 1,9 procenta na 676.381 vozů.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.