Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvyšší hodnotu při prodeji udrží fabia, na druhém místě je polo

  16:17aktualizováno  16:17
Mezi malými vozy na českém trhu si nejvíce udrží svou hodnotu nová Škoda Fabia. Následují VW Polo, Mazda 2, Hyundai i20, Ford Fiesta a Dacia Sandero.

Jednoletou Fabii III půjde prodat s 20 000 najetými kilometry za 77 procent její původní ceny, po druhém roce za 66 procent a po třech letech bude zůstatková hodnota 55 procent. Vyplývá to z analýzy firmy IBS automotive, která se zabývá oceňováním aut.

Škodovky si budou držet cenu i mezi mini vozy a také v nižší střední třídě. „Tento stav je do jisté míry očekávatelný, neboť se jedná o domácí značku s dlouholetou tradicí, kvalitním zpracováním, rozsáhlým servisním zázemím a zákaznickou oblibou,“ uvedl analytik IBS Ladislav Smrčka.

Mezi mini vozy skončily za Škodou Citigo Opel Adam a nový Renault Twingo. Citigo si při ročním nájezdu 20 000 km po prvním roce uchová zůstatkovou hodnotu 74 procent nákupní ceny, v druhém roce provozu 65 procent a po třetím roce 55 procent. Škoda Octavia III má mít po prvním roce provozu hodnotu 75 procent, po druhém 66 procent a po třetím 58 procent své nákupní ceny. Cenu si udrží v silně obsazené kategorii před VW Golf, Audi A3, Hondou Civic, Fordem Focus a Hyundai i30.

IBS automotive se letos v únoru připojila ke společnosti Audatex Systems a je součástí mezinárodní skupiny Solera Holdings. Prognózy cen vozidel slouží k predikci budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jde o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném počtu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny. Data a kalkulační systémy společnosti IBS využívají zejména pojišťovny, banky a leasingové společnosti v České republice i na Slovensku při oceňování vozidel a stanovování jejich hodnot.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Abarth 1000 Bialbero Record 1960
OBRAZEM: Na večírku nejvybranější automobilové šlechty světa

Bugatti, Duesenberg, Voisin, samozřejmě Ferrari, Maserati, Lancia, Pininfarina a mnoho dalších slavných automobilových jmen každoročně zdobí nejvěhlasnější...  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.