Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvyšší hodnotu při prodeji udrží fabia, na druhém místě je polo

  16:17aktualizováno  16:17
Mezi malými vozy na českém trhu si nejvíce udrží svou hodnotu nová Škoda Fabia. Následují VW Polo, Mazda 2, Hyundai i20, Ford Fiesta a Dacia Sandero.

Jednoletou Fabii III půjde prodat s 20 000 najetými kilometry za 77 procent její původní ceny, po druhém roce za 66 procent a po třech letech bude zůstatková hodnota 55 procent. Vyplývá to z analýzy firmy IBS automotive, která se zabývá oceňováním aut.

Škodovky si budou držet cenu i mezi mini vozy a také v nižší střední třídě. „Tento stav je do jisté míry očekávatelný, neboť se jedná o domácí značku s dlouholetou tradicí, kvalitním zpracováním, rozsáhlým servisním zázemím a zákaznickou oblibou,“ uvedl analytik IBS Ladislav Smrčka.

Mezi mini vozy skončily za Škodou Citigo Opel Adam a nový Renault Twingo. Citigo si při ročním nájezdu 20 000 km po prvním roce uchová zůstatkovou hodnotu 74 procent nákupní ceny, v druhém roce provozu 65 procent a po třetím roce 55 procent. Škoda Octavia III má mít po prvním roce provozu hodnotu 75 procent, po druhém 66 procent a po třetím 58 procent své nákupní ceny. Cenu si udrží v silně obsazené kategorii před VW Golf, Audi A3, Hondou Civic, Fordem Focus a Hyundai i30.

IBS automotive se letos v únoru připojila ke společnosti Audatex Systems a je součástí mezinárodní skupiny Solera Holdings. Prognózy cen vozidel slouží k predikci budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jde o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném počtu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny. Data a kalkulační systémy společnosti IBS využívají zejména pojišťovny, banky a leasingové společnosti v České republice i na Slovensku při oceňování vozidel a stanovování jejich hodnot.

Autor:




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Letištní tahač Tatra 815 TPL na dobovém prospektu výrobce
Tatra táhla Ruslana plného tater. Příběh unikátního letištního siláka

Ruzyňské letiště letos slaví 80 let od svého otevření. Pokud mluvíme o technice, tak na letišti nepotkáme pouze letadla, ale také techniku pozemní. Mezi...  celý článek

Ferrari
Italská šlechta se naparuje v technickém muzeu. Ferrari slaví 70 let

Národní technické muzeum v Praze zahájilo výstavu vozů značky Ferrari. Tři historické automobily a jeden model z roku 2008 si návštěvníci mohou prohlédnout od...  celý článek

Porsche GT3 modelové řady 996
Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.