Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvyšší hodnotu při prodeji udrží fabia, na druhém místě je polo

  16:17aktualizováno  16:17
Mezi malými vozy na českém trhu si nejvíce udrží svou hodnotu nová Škoda Fabia. Následují VW Polo, Mazda 2, Hyundai i20, Ford Fiesta a Dacia Sandero.

Jednoletou Fabii III půjde prodat s 20 000 najetými kilometry za 77 procent její původní ceny, po druhém roce za 66 procent a po třech letech bude zůstatková hodnota 55 procent. Vyplývá to z analýzy firmy IBS automotive, která se zabývá oceňováním aut.

Škodovky si budou držet cenu i mezi mini vozy a také v nižší střední třídě. „Tento stav je do jisté míry očekávatelný, neboť se jedná o domácí značku s dlouholetou tradicí, kvalitním zpracováním, rozsáhlým servisním zázemím a zákaznickou oblibou,“ uvedl analytik IBS Ladislav Smrčka.

Mezi mini vozy skončily za Škodou Citigo Opel Adam a nový Renault Twingo. Citigo si při ročním nájezdu 20 000 km po prvním roce uchová zůstatkovou hodnotu 74 procent nákupní ceny, v druhém roce provozu 65 procent a po třetím roce 55 procent. Škoda Octavia III má mít po prvním roce provozu hodnotu 75 procent, po druhém 66 procent a po třetím 58 procent své nákupní ceny. Cenu si udrží v silně obsazené kategorii před VW Golf, Audi A3, Hondou Civic, Fordem Focus a Hyundai i30.

IBS automotive se letos v únoru připojila ke společnosti Audatex Systems a je součástí mezinárodní skupiny Solera Holdings. Prognózy cen vozidel slouží k predikci budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jde o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném počtu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny. Data a kalkulační systémy společnosti IBS využívají zejména pojišťovny, banky a leasingové společnosti v České republice i na Slovensku při oceňování vozidel a stanovování jejich hodnot.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.