Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej nové octavie startuje

  9:05aktualizováno  9:05
Praha - Dnes odjedou první zájemci autosalonů ve zbrusu nové Škodě Octavii. Škodovka zahajuje dlouho očekávaný prodej své novinky a jednotliví dealeři již mají k dispozici první vozy.

"V současné době mají prodejci v celé zemi asi tisícovku závazných objednávek," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Škoda počítá s tím, že většina zájemců si novou octavii otestuje při zkušební jízdě - pak si vybere z katalogu vůz podle svého přání, který dostane za pár týdnů.

"Ale vždy se najdou i lidé, kteří chtějí v novém autě odjet hned a berou si vůz, který má prodejce ve svém autosalonu," doplňuje Krauskopf.

Obchodníci mají k dispozici všechny barevné verze octavií i různé typy výbavy. Pouze nejsilnější dvoulitrové motory budou k dostání až koncem roku. Nejlevnější vůz s motorem 1,4 litru bude stát bez stokoruny 425 tisíc korun.

Škoda původně plánovala, že letos vyrobí 40 tisíc aut. Díky velkému předběžnému zájmu však vedení firmy rozhodlo zvýšit produkci o plnou pětinu. V tuzemsku chce automobilka do konce roku prodat 6,5 tisíce těchto aut.

Při stavbě karoserie nové octavie přibylo vysokopevnostních materiálů, což má vliv na další zlepšení její tuhosti. Tuto vlastnost sice posádka ve voze sotva postihne, ale projevuje se to příznivě jak v lepších jízdních vlastnostech, tak i v oblasti pasivní bezpečnosti.

Konstruktéři správně naladili podvozek, vycházející z nového golfu, i když proti němu je nová octavia bezmála o čtyřicet centimetrů delší a ještě o více než metrák těžší.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.