Její prodej na domácím trhu se snížil o jedenáct procent na 48,5 tisíce aut.
Údaje zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu.
„Prodej osobních aut v Česku jde skutečně dolů,“ potvrdil mluvčí mladoboleslavské automobilky Jaroslav Černý.
V celkových číslech jsou zahrnuty i automobily pro podnikatele, které mají zadní prostor oddělený mřížkou. Ačkoli zájem o tyto vozy podle některých prodejců roste, celkový propad však ani tato kategorie aut nedokáže zastavit.
Na rozdíl od domácího prodeje se Škodě daří zvyšovat prodej nových vozů do zahraničí. Export společnosti se zvýšil o 1,7 procenta na více než 285 tisíc vozů. I přesto však šla celková výroba největší české firmy mírně dolů. Škoda za prvních devět měsíců roku vyrobila přes 326 tisíc vozů.
Podobně se v tuzemsku zmenšil zájem motoristů o další typy aut. Klesl prodej lehkých užitkových vozů i nákladních aut.
Jako jediní mohou mít zatím z letošního roku radost prodejci autobusů. Výroba v Česku stoupla skoro o desetinu na 1400 vozidel a z toho téměř tisícovka směřovala na vývoz. Největší výrobce Karosa dodal na trh 1242 vozidel. Společnost SOR Libchavy vyrobila 164 autobusů a opavská KH Motor Centrum 32 vozidel.