Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej Škody Fabia Combi dnes odstartoval

  14:40aktualizováno  14:40
Mladoboleslavská Škoda Auto včera expedovala prodejcům nové kombíky nejmenšího modelu. Automobilka začíná novou prodlouženou fabii oficiálně prodávat ode dneška. Podle prodejců je o ni mezi zákazníky zatím slušný zájem. Zájmu o krátkou verzi nebo například roomstera se však nevyrovná.

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Boleslavská automobilka poskytla prodejcům několik modelů již před koncem loňského roku, takže se řidiči mohli k nové Fabii Combi dostat dříve než 15. ledna, čehož někteří využili.

Zájem o nový model registrují také přímo v automobilce. "Byl to také jeden z důvodů, proč jsme vozy pustili na trh již před oficiálním termínem. Stačili jsme je vyrobit již před Vánoci, nebyl tedy důvod s jejich zaváděním do prodeje otálet," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Pokud si tedy někteří řidiči vybrali ze skladových zásob prodejců nebo z předváděcích vozů, mohli v novém autě jezdit již od konce minulého roku.

"Všichni prodejci také před Vánoci obdrželi prodejní programy, takže již registrujeme první objednávky. Stejně tak je to i v Německu, kde jsme auto začali prodávat také ještě minulý rok," dodal mluvčí.

I když se na nový vůz lidé ptají, zájem prozatím nepřevyšuje nabídku. "Pár vozů máme na skladě, další jsme schopni zákazníkovi připravit do dvou týdnů. Určitě není nutné sestavovat pořadníky," řekl Roman Berger ze sokolovského autosalonu Autosalon Schöner.

Obdobná situace je také v Mariánských Lázních, kde připraví klientovi nový vůz k odběru do čtyř až pěti týdnů. To je doba obvyklá pro jakýkoliv nabízený vůz, uvedl prodejce Marek Kouba.

Podle Lenky Hořánkové z autosalonu Auto Mělník zájem není srovnatelný s krátkou verzí nebo s roomsterem. "O ty se lidé zajímali více, ale například roomster byl něco úplně nového, proto je to myslím pochopitelné," dodala.

Podle obchodního a marketingového ředitele společnosti TUkas Dušana Dudy se čeká největší zájem o modely Ambiente s klimatizací a benzinovými motory 1,2 12V/51 kW nebo 1,4 16V 63kW a naftovými motory 1,4 TDI PD o výkonu 51 kW a 59 kW.

Zájem hlásí i autosalon Haxex-Auto z Vrchlabí. "Zákazníci si u nás již více než deset těchto vozů objednali. Předpokládáme, že nová fabia bude pro zájemce atraktivní a plně nahradí stávající model," řekl jeden z prodejců.

Opačnou zkušenost má ale autosalon Auto Tichý v Lysé nad Labem. "Zatím to vůbec nenaplnilo naše očekávání, zájem je velmi vlažný. Jestli se tu zeptá jeden člověk za dva dny, tak je to hodně," řekla Jana Šubrtová z autosalonu.

Podle ní je ovšem v zimních měsících zájem o koupi automobilů menší běžně. Zájemce o Fabii Combi nepřilákaly ani dopisy, které autosalon rozesílal potenciálním zákazníkům. "Zvali jsme je na bezplatné předváděcí jízdy a podobně, ale na zhruba 200 dopisů zareagovalo asi osm lidí," dodala Šubrtová.

Nová Fabia Combi v základní verzi Classic s motorem 1,2 HTP/44 kW stojí 285 900 korun. Model s nejvyšší výbavou Elegance začíná na 371 900 Kč, nejdražší je za 505 900 korun. Nový vůz je nástupcem úspěšné první generace Fabie Combi, které se prodalo více než 630 000 kusů.

Nová Fabia Combi zlevní ojetiny předchůdkyně 
Příchod nové Škody Fabia Combi na český trh se zřejmě odrazí v poklesu cen ojetých aut první generace tohoto modelu. Zlevnit by měly především poslední ročníky, a to zhruba o 10 000 korun, odhadli zástupci největšího domácího obchodníka s ojetými vozy AAA Auto.

"Řada zákazníků, kteří by se zajímali o mírně ojeté Fabie Combi první generace z loňského nebo předloňského roku, si totiž nyní raději mírně připlatí za nový model," vysvětlil mluvčí AAA Auto Milan Smutný. Cenový pokles u starších vozů bude podle něj nižší a u aut z prvních let výroby se cena nezmění vůbec.

Cena dva roky staré Fabie Combi první generace nyní začíná v bazarech na zhruba 200 000 korun. Vozy z prvních let výroby kolem roku 2000 lze koupit i pod 100 000 korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.