Na prodeji motorek se v posledních letech odrazila ekonomická krize, protože jako prostředek pro zábavu a trávení volného času je uživatelé v době recese nejsnáze oželí. Prodej tak po rekordu v roce 2008 již čtvrtým rokem klesá.
Prodej nejmenší kubatury do 50 ccm se letos snížil o 30 procent na 2 496 motorek.
Zájem naopak roste o silné stroje. V kategorii nad 500 ccm stoupla poptávka o téměř 18 procent na 1 754 prodaných strojů. Z toho v nejvyšší objemové třídě nad 800 ccm vzrostl prodej o 13 procent na 1 754 motocyklů.
Celkově se nejlépe daří Hondě, která prodejní žebříček vede s 1 184 motocykly, následuje Yamaha s 608 motocykly a třetí skončil výrobce skútrů Maxon s 558 motocykly. V nejvyšší třídě vede Harley-Davidson před Hondou a Yamahou.
Klesá i zájem o dovoz ojetých motocyklů. Za sedm měsíců se počet dovezených strojů snížil o 15 procent na 7 222 kusů. Nejvíce importovaných motocyklů z druhé ruky bylo značky Yamaha, následují Honda a Suzuki.
Motorkáři nejsou v obliběPneumatikářský výrobce Dunlop z aktuálního průzkumu zjistil, že pro více než 65 % motorkářů znamená řízení jejich stoje především zábavu, případně spojení koníčku a způsobu dopravy. Často je pro ně motorka "styl života". Potvrzuje to obecný fakt, že motorkáři si své stroje obvykle pořizují pro radost a požitek z jízdy a mnohdy v provozu ne zcela dbají na dodržování dopravních předpisů. "To se však odráží na vnímání motorkářů ostatními motoristy," uvádí Dunlop. Šedesát procent motoristů v průzkumu uvedlo, že buď zcela, či alespoň částečně souhlasí s tvrzením, že motorkáři svou jízdou ohrožují ostatní účastníky silničního provozu. Necelých 84 % motoristů si myslí, že pokud by motorkáři dodržovali pravidla silničního provozu, měli by je řidiči automobilů raději. |