Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínský Qoros v Evropě nechvátá, ale po Slovensku myslí i na Česko

Exkluzivně   9:20aktualizováno  9:20
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Značka Qoros, která vznikla teprve před šesti lety, vystavuje v Ženevě už druhým rokem. Nejdůležitější je teď pro nás čínský trh, říkají představitelé firmy. Ofenzíva v Evropě začne v roce 2016, důležitou roli v ní podle všeho pohraje střední Evropa.

Automobilka založená na zelené louce čínským výrobcem aut díky izraelskému kapitálu a zaměstnávající evropské vývojáře od Švédska po Itálii testuje reakce zákazníků na Slovensku.

Fotogalerie

Podle Zuzany Kubíkové ze slovenského zastoupení Qorosu zájem o auta narůstá. "Kdo si auto objedná teď, dostane ho v září," uvedla Kubíková pro iDNES.cz na ženevském autosalonu. Automobilka tady oznámila, že ostrý vstup na evropské trhy plánuje na rok 2016. "Expanze má začít ve střední a východní Evropě a pak bude následovat jižní," upřesnila Kubíková s tím, že je velmi nepravděpodobné, že by ofenzíva minula Česko.

Sedan, který se na Slovensku prodává od loňského podzimu, teď na autosalonu v Ženevě doplňuje provedení hatchback.

Technicky i ztvárněním interiéru se nová karosářská verze shoduje se sedanem. Nechybí multimediální systém Qoros MultiMediaHub, ovládaný přes osmipalcový dotykový displej. Systém umí pracovat na cloudovém principu (QorosQloud), aplikace jsou zdarma přes síť 3G, kromě navigace a přístupu na sociální sítě nabídne i dálkové ovládání některých funkcí vozu.

Auto je o 18 centimetrů kratší (délka 4,438 m) než sedan, šířka, výška ani rozvor se nemění (1839 x 1445 x 2690 mm). Motor je stejný, benzinový čtyřválec o obsahu 1,6 litru s přímým vstřikováním a spřažený s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem. Atmosferická verze motoru má 126 koní a 155 Nm, přeplňovaná 156 koní a 210 Nm.

Qoros 3 se navíc chlubí úspěchem v crashtestech. Nezávislá organizace specializovaná na rozbíjení aut EuroNCAP ho označila za nejbezpečnější auto, které v loňském roce hodnotila.

Qoros 3 Sedan je na Slovensku zatím v nabídce v nejvyšší specifikaci Elegance za 20 960 eur, tedy 545 tisíc korun. Podle Kubíkové ale letos dorazí i lacinější verze.

Qoros 3 Hatchback

Qoros 3 Hatchback

Qoros otevřel slovenský autosalon v pátek 6. září. První evropské autorizované prodejní a servisní centrum v Bratislavě v Auto Palace Panónska provozuje nizozemská distribuční společnost AutoBinck, která má pobočku i v Česku. Tuzemský Auto Palace byl původně importérem Mazdy, dnes nabízí na českém trhu celkem devět značek aut. V Česku nyní Auto Palace zastupuje značky Mitsubishi a Infiniti.

První auta předal slovenský dealer  v loňském roce ještě dřív, než se qorosu dočkal první privátní zákazník v Číně, jímž byl devětadvacetiletý designér z Šanghaje.

Prvním zákazníkem bratislavského autosalonu byla společnost, která působí na Slovensku a Rakousku. Podle informací iDNES.cz koupila rovnou dvaadvacet Qorosů 3 sedan. Auta velikosti a kategorie Škody Octavie jezdí v obou zemích a servisují se v Bratislavě. Dvacet dva aut je podle odborníků na fleetové prodeje už docela slušná flotila aut.

Dostat se do firemní flotily je hlavním cílem většiny importérů nových aut. Firmy nakupují většinou nová auta, obměňují, nerozpakují se investovat do servisu. Fleetoví (flotiloví) manažeři mají ostré lokty a propracované tabulky nákladů (pro znalé: analýzy TCO). Dostat se do takzvaného fleetu je tedy velký úspěch.

Tradičně silná je v Česku Škoda, oblíbené jsou volkswageny (většina prodaných passatů je firemních), pak audi a BMW. Francouzské firmy se často drží francouzských značek. Pro japonské a korejské značky je těžké se do firemních parků probojovat. Tím je prodejní skóre Qorosu na Slovensku o to výjimečnější.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.