Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Produkce Fordu Fusion začala

  13:20aktualizováno  13:20
Evropská sekce druhé největší automobilky světa rozjela výrobu modelu fusion. Robustnější sourozenec fiesty bude sjíždět z výrobních linek závodu v Kolíně nad Rýnem, který při nedávné modernizaci pohltil investici přesahující půl miliardy euro.

Vedení podniku zatím počítá s denní kapacitou 680 vozů. Letos by prý mohlo kolínský závod opustit zhruba 69 tisíc fusionů. Zatím se novinka dostane převážně na trhy Evropské unie, neboť premiéry v ostatních zemích jsou plánovány až na začátek příštího roku. Toto platí i tuzemsko. Dovozce již dříve avizoval, že fusion nejspíše přijde počátkem příštího jara. Dřívější termín, pokud se podíváme na nedávný zrychlený příchod fiesty, však vyloučit nelze.

O ceně fusionu na českém trhu můžeme zatím jen spekulovat. Základní model je v EU k dostání za 13 950 euro, z čehož lze usuzovat, že v tuzemsku se bude novinka prodávat za cenu nepřesahující 350 tisíc korun.

A co za tuto částku zákazník získá? Robustní minivan s nádechem fiesty, jenž se nestratí ani v lehčím terénu. Svými proporcemi bude útočit nejen na ženy, které tvoří přes 60 procent zákazníků sesterské fiesty, ale především na mladší generaci. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," tvrdí šéf projektu Philip Maguire.

Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může díky druhé generaci vstřikování common-rail pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.