Vedení podniku zatím počítá s denní kapacitou 680 vozů. Letos by prý mohlo kolínský závod opustit zhruba 69 tisíc fusionů. Zatím se novinka dostane převážně na trhy Evropské unie, neboť premiéry v ostatních zemích jsou plánovány až na začátek příštího roku. Toto platí i tuzemsko. Dovozce již dříve avizoval, že fusion nejspíše přijde počátkem příštího jara. Dřívější termín, pokud se podíváme na nedávný zrychlený příchod fiesty, však vyloučit nelze.
O ceně fusionu na českém trhu můžeme zatím jen spekulovat. Základní model je v EU k dostání za 13 950 euro, z čehož lze usuzovat, že v tuzemsku se bude novinka prodávat za cenu nepřesahující 350 tisíc korun.
A co za tuto částku zákazník získá? Robustní minivan s nádechem fiesty, jenž se nestratí ani v lehčím terénu. Svými proporcemi bude útočit nejen na ženy, které tvoří přes 60 procent zákazníků sesterské fiesty, ale především na mladší generaci. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," tvrdí šéf projektu Philip Maguire.
Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může díky druhé generaci vstřikování common-rail pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.