Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prohlídkou na STK loni neprošla desetina aut

aktualizováno 
Při prohlídkách vozidel ve Stanicích technické kontroly loni nevyhovělo přes deset procent automobilů. Celkem majitelé na některou z 302 stanic přivezli 1,873 milionu vozidel, z toho 1,554 osobních aut. Zhruba v 10,5 procenta případů bylo vozidlo hodnoceno jako nezpůsobilé či dočasně způsobilé, řekla mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková. Srovnatelná čísla za předchozí roky nejsou k dispozici.
Prohlídkou na STK loni neprošla desetina aut

Prohlídkou na STK loni neprošla desetina aut

Na pravidelné technické prohlídky v akreditovaných STK musí majitelé s osobním autem nejpozději čtyři roky po pořízení nového vozu a pak každé dva roky.

Při prohlídkách technici mimo jiné kontrolují účinnost brzd, seřízení světel, funkčnost podvozku a řízení, stav pneumatik, fungování elektrických přístrojů nebo úniky oleje. Nejčastější závady zjišťují STK na osvětlení a brzdách aut.

STK zajišťují i evidenční kontroly, které musí vozidla podstoupit při každé změně majitele. Evidenční kontrola stojí kolem 150 až 200 korun, pravidelná technická prohlídka vyjde na 500 až 600 Kč.

V letošním roce ministerstvo dopravy výrazně zpřísnilo kontrolu činnosti stanic. Začalo zavádět centrální počítačovou databázi, která má zamezit podvodům při technických kontrolách, kdy procházely i vozy, které na STK vůbec nebyly.

Součástí protokolu by měl být i snímek vozu přímo ve stanici a přesný čas zahájení a ukončení kontroly. Centrálně uložená data jsou propojena s registrem vozidel. Policie či orgány veřejné správy tak mají přesné informace o aktuálním stavu kontroly každého vozu.

Všechny stanice by měly být novým výpočetním systémem vybaveny zhruba do letošního pololetí. "Je ještě potřeba vyladit systém především po technické stránce tak, aby v případě kolize současných dotazů několika desítek STK nedošlo k překročení psychologické hranice pohodlné obsluhy," doplnila Žižková.

V ČR je registrováno celkem 6,2 milionu vozidel, z toho 3,96 milionu osobních aut. Průměrné stáří osobních vozů je 13,8 roku a stále mírně roste. V Evropě je naopak obvyklý průměr stáří aut pod deset let.

***
Čtěte také: Po Česku se válí 300 tisíc autovraků ...ZDE

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.