Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prologue HYmotion4: hybridní předehra

  11:40
Bachratý koncept prý ohlašuje příjezd nového peugeotu. Chystaný hybridní model chce nabídnout hlavně spoustu místa pro posádku. Prologue budeme řadit mezi crossovery, tedy auta, která zařadit nejde.
Peugeot Prologue HYmotion4

Peugeot Prologue HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Velkoprostorové auto na zvýšeném podvozku je peugeot na první pohled. Má všechny identifikační znaky "lví automobilky", to nejzajímavější ale není na první pohled vidět. Prologue totiž hlavně ukazuje, jakým způsobem chtějí u Peugeotu a Citroënu roztáčet kola svých modelů.

HYmotion4
Podivná část jména pařížského konceptu značí spojení elektromotoru a spalovacího motoru, které prohání všechna čtyři osmnáctipalcová kola. Spalovací motor pohání ta přední, elektromotor pod podlahou kufru zadní. Samozřejmě mohou fungovat i nezávisle.

Mezi přední a zadní nápravou není žádná mechanická vazba, všechny součásti hybridního ústrojí se domlouvají elektronicky "po drátech" ("by wire"). Při rozjezdech, městském popojíždění do padesátikilometrové rychlosti a při brzdění pracuje především elektromotor.

Hybridní koncept má pod kapotou namontovaný turbodieselový dvoulitrový motor s výkonem 120 kW (163 koní) vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Když je nastartovaný, produkuje prologue 109 gramů emisí CO2 na kilometr. Když jede jen na elektřinu, nejde z výfuku vůbec nic.

27kilowattový elektromotor přidává ke 300 newtonmetrům krouticího momentu spalovacího motoru dalších 200 newtonmetrů. Na stokilometrovou vyjížďku vystačí prologue se 4,1 litru nafty. Konstruktéři použili šestistupňovou robotizovanou převodovku.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Řidič může také nastavit mody fungování celého hybridního soustrojí. Ovladačem na přístrojové desce volí mezi režimy "sport", "auto", "ZEV" a "4WD". V automatickém režimu si elektronika ovládá vše podle svého uvážení, sportovní modus zostřuje reakce motoru, převodovka rychleji řadí a motor nechává více vytáčet, ZEV režim využívá maximálně elektromotor, nafťák startuje jen v nejnutnějších případech při akceleraci nebo vybitých Ni-MH bateriích. Při volbě 4WD mají motory co nejvíce spolupracovat, vyráží se totiž mimo silnici.

4 365 milimetrů dlouhý, 1 837 mm široký a 1 639 mm vysoký prologue s rozvorem 2,613 metru využívá systém Stop & Start, vypínající motor při stání. Moderní technika nechybí ani na palubě. Řidiči promítá důležité informace na čelní sklo Head up Display. Nezvyklý je hlídač odstupu od předjedoucího vozidla "Distance Alert". Prologue také umí změřit, zda se vejdete do vybraného místa pro podélné parkování.

Peugeot Prologue HYmotion4

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...