Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prologue HYmotion4: hybridní předehra

  11:40aktualizováno  11:40
Bachratý koncept prý ohlašuje příjezd nového peugeotu. Chystaný hybridní model chce nabídnout hlavně spoustu místa pro posádku. Prologue budeme řadit mezi crossovery, tedy auta, která zařadit nejde.

Peugeot Prologue HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Velkoprostorové auto na zvýšeném podvozku je peugeot na první pohled. Má všechny identifikační znaky "lví automobilky", to nejzajímavější ale není na první pohled vidět. Prologue totiž hlavně ukazuje, jakým způsobem chtějí u Peugeotu a Citroënu roztáčet kola svých modelů.

HYmotion4
Podivná část jména pařížského konceptu značí spojení elektromotoru a spalovacího motoru, které prohání všechna čtyři osmnáctipalcová kola. Spalovací motor pohání ta přední, elektromotor pod podlahou kufru zadní. Samozřejmě mohou fungovat i nezávisle.

Mezi přední a zadní nápravou není žádná mechanická vazba, všechny součásti hybridního ústrojí se domlouvají elektronicky "po drátech" ("by wire"). Při rozjezdech, městském popojíždění do padesátikilometrové rychlosti a při brzdění pracuje především elektromotor.

Hybridní koncept má pod kapotou namontovaný turbodieselový dvoulitrový motor s výkonem 120 kW (163 koní) vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail. Když je nastartovaný, produkuje prologue 109 gramů emisí CO2 na kilometr. Když jede jen na elektřinu, nejde z výfuku vůbec nic.

27kilowattový elektromotor přidává ke 300 newtonmetrům krouticího momentu spalovacího motoru dalších 200 newtonmetrů. Na stokilometrovou vyjížďku vystačí prologue se 4,1 litru nafty. Konstruktéři použili šestistupňovou robotizovanou převodovku.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Řidič může také nastavit mody fungování celého hybridního soustrojí. Ovladačem na přístrojové desce volí mezi režimy "sport", "auto", "ZEV" a "4WD". V automatickém režimu si elektronika ovládá vše podle svého uvážení, sportovní modus zostřuje reakce motoru, převodovka rychleji řadí a motor nechává více vytáčet, ZEV režim využívá maximálně elektromotor, nafťák startuje jen v nejnutnějších případech při akceleraci nebo vybitých Ni-MH bateriích. Při volbě 4WD mají motory co nejvíce spolupracovat, vyráží se totiž mimo silnici.

4 365 milimetrů dlouhý, 1 837 mm široký a 1 639 mm vysoký prologue s rozvorem 2,613 metru využívá systém Stop & Start, vypínající motor při stání. Moderní technika nechybí ani na palubě. Řidiči promítá důležité informace na čelní sklo Head up Display. Nezvyklý je hlídač odstupu od předjedoucího vozidla "Distance Alert". Prologue také umí změřit, zda se vejdete do vybraného místa pro podélné parkování.

Peugeot Prologue HYmotion4

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...
Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...

r.v. 2016, naj. 23 806 km, CNG + benzín
535 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.