Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prominentní Audi pro pražský summit

  9:46aktualizováno  9:46
Paříž ve skutečnosti nebyla, přísně vzato, premiérovým představením. Masivní vlajkovou loď svých továren, novou A8, představil koncern Audi už před týdnem ve španělské Barceloně.Fotogalerie z autosalonu v Paříži ZDE!Nové Audi A8 konečně přichází!

Pro český automobilový trh je to sice jen další drahá novinka, ale výjimečný význam má pro organizátora listopadového setkání hlav států NATO v Praze. A8 bude páteří jeho limuzínového servisu prominentům. Tento měsíc by české ministerstvo vnitra mělo převzít od koncernu do zápůjčky padesát pět automobilů A8. Podle informací z Audi bude část vozů určených pro pražský summit pancéřovaná. Konstruktéři nové A8 vsadili na tradici i emoci zároveň. Z původní řady převzali to nejdůležitější: silný motor, hliníkovou karoserii, vysokou bezpečnost a vysoký komfort. Navíc vdechli především přídi karoserie sportovního ducha. Do vozu vážícího téměř 1,8 tuny vsadili dva benzinové agregáty - 3.7 a 4.2.

Oba spolupracují výhradně s automatickou převodovkou - Audi na tiskovém brífinku kategoricky popřelo jakoukoliv možnost úvah o manuálním řazení. Obě varianty jsou označeny jako quattro tedy s trvalým pohonem všech kol. Náhon je přitom řízen počítačem citlivým na každou výchylku z pravidelné jízdy a stabilita auta na silnici i ve skutečně vysokých rychlostech je mimořádná. Akcelerační schopnosti obou agregátů jsou slušné - z klidu na 100 km za hodinu startuje slabší 3.7 motor za 7,3 vteřiny a silnější 4.2 ještě o vteřinu rychleji. Pro řidiče to znamená mimo jiné velmi citlivé zacházení s plynovým pedálem, protože tendence "skočit někomu na záda" při rozjezdu například v koloně před semaforem je opravdu silná. Odvrácenou tváří nového stroje A8 je spotřeba - ta se v městském provozu pohybuje v rozmezí 17,117,6 litrů a teprve v kombinaci s jízdou na otevřené silnici klesá na necelých dvanáct litrů.

Je ovšem nabíledni, že u majitele takto luxusního vozu nemusí nutně hrát náklady spojené s vyšší spotřebou rozhodující roli. Audi se snaží s nástupem své nové vlajkové lodi upozornit na palubní počítač s integrovaným ovládáním. Osm tlačítek a jeden otočný knoflík stačí k listování v menu, které obslouží úroveň komfort odpružení, satelitní navigaci, ladění rádia, klimatizaci a další systémy. Vzhledem ke

DO PAŘÍŽE BEZ PANCÍŘE.  Na autosalonu byly Audi A8 vystaveny v "průstřelných" verzích, takže nebylo možné prozkoumat detaily luxusních tanků pro pražský summit NATO. Přestože na výstavišti Porte de Versailles byl ze špičky superluxusu poprvé k vidění třeba také mercedesovský vůz Maybach, A8 patřila k nepřehlédnutelným exponátům.
schopnosti vozu cestovat plynule vysokými rychlostmi je dobré k nastavení té které funkce buď zastavit, nebo požádat spolujezdce. Subjektivní zkreslení aktuální rychlosti je totiž u A8, která do interiéru přenese minimum hluku, opravdu velké - podle redaktora MF DNES se rychlost přes 200 km v hodině subjektivně jeví jako o padesát nižší.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km v hodině. Zdroje z Audi a ministerstva vnitra dosud spekulují o tréninku českých policistů-řidičů určených pro řízení vozů A8 s těmi nejprominentnějšími osobami během setkání hlav států NATO na podzim v Praze. Jedná se o vícedenním výukovém programu na letištní ploše, kde by policejní šoféři měli nacvičit vedení vozu ve skutečně limitních situacích. Jednou ze základních zásad osobního strážce a současně řidiče při teroristickém útoku na převáženou osobu totiž není boj, ale bleskový únik. A ten znamená nejen využít silné akcelerace silného vozu, ale i vyhýbání se překážkám ve vysokých rychlostech a bezpečné brzdění na krátkých úsecích. V západní Evropě by nové Audi A8 mělo být prodáváno zhruba za 66 tisíc euro.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.