Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostor pro mimozemšťany: Chrysler EcoVoyager

aktualizováno 
Chrysler Voyager nebývá synonymem pro moderní techniku a design, který vás pošle do kolen. Po autosalonu v Detroitu to ale možná bude jinak.

Chrysler EcoVoyager | foto: Chrysler

Chrysler Voyager kdysi s Renaultem Espace zakládal kategorii stěhovavých autobusovitých aut pro rodinu s kupou dětí. Dnes však zapadá do šedi průměru, především díky obstarožní technice, lacinému vzhledu a nijak povzbudivým statistikám poruchovosti (mimochodem, ještě hůře si v nich vede právě Espace).

V Detroitu ovšem parkuje auto, které se také jmenuje Voyager, ale vypadá úžasně nadpozemsky a hraje si na ekologa.

Designérům voyageru protentokrát nestál modelem knedlík, ale spíš něco na způsob fazole. EcoVoyager je kulatý, hodně prosklený, má velká kola a dokonale maskované dva páry dveří (ty zadní se otevírají proti směru jízdy, chybí tedy prostřední B-sloupek). Pokud bude takto vypadat příští voyager, má na úspěch u rodinek Vesmířanů zaděláno...

Pod pohlednou 4 856 mm dlouhou, 1 915 mm širokou a 1 600 mm vysokou skořápkou je to čistokrevný koncept. Na prostor se moc nehledělo, auto odveze jen čtyři cestující, budou ale jako v bavlnce.

To nejzajímavější se ale děje v útrobách. I voyager musí být "eco"logický, pohání ho tak elektromotory a tankuje vodík.

268koňový (20 kW) agregát živený Li-ion baterií rozjede 1 300kilové auto na stokilometrovou rychlost za 8,8 sekundy. Nic moc na elektromotor nabízející maximální krouticí moment vlastně od "nulových" otáček. 

Může za to management pohonu, který šetří energií, aby auto ujelo na elektrony co nejdál, v případě ecoVoyageru asi 60 kilometrů. Maximální rychlost činí 184 km/h.

Na dalších 500 kilometrů jízdy vystačí palivové články, které roztáčí další 45kilowattový elektromotor. Nádrže na vodík se schovaly mezi 2 946 milimetrů vzdálené nápravy (rozvor).

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.