Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prototype-S: Mitsubishi Lancer přišlo o kufr

aktualizováno 
Auto, které má na čumáku tři diamanty a vytře s většinou soupeřů zatáčky, až jim budou gumy malé, musí mít pořádný kufr, aby bylo kam dát křídlo. Teď se ale chystá "bezkufrovitá" verze ikonického lanceru.

Mitsubishi Prototype-S | foto: Mitsubishi

Mitsubishi Lancer je snad jediné auto, před kterým si automobilový estét neodplivne, když bude mít na zádi přimontované křídlo velikosti maminčina žehlicího prkna.

Odvěký rival lanceru, pocházející kdesi ze souhvězdí Plejád (Subaru Impreza), ale o třetí - sedanovitý - prostor v nejnovějším provedení přišel. A mitsubishi se "samozřejmě" musí opičit.

Do Ženevy se přižene pod označením Prototype-S. Nějak takto by měl vypadat hatchbackovitý lancer, který ponese označení sportback a přibude do nabídky Mitsubishi ještě letos. Podle představ automobilky budou jeho prodeje představovat 70 % plánovaného objemu prodejů modelu v Evropě.

Mitsubishi Lancer Prototype-S bude mít pět dveří a bude předzvěstí něčeho hodně závodivého. Pětidveřový  Lancer Ralliart by měl ve špičkové verzi dostat stejný přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní (343 Nm krouticího momentu), který pohání sedan.

Konceptu, který předznamenává podobu Lanceru Sportback, nebudou chybět libůstky zdobící EVO X, jako je aktivní diferenciál a systém AYC, které šlechtí fungování pohonu všech kol S-AWC. Samozřejmostí bude dvouspojková převodovka SST.

Tradice jsou od toho, aby se ctily, i hatchback tak prý dostane křídlo (tedy střešní spojler).

Mitsubishi ale také slibuje flexibilitu zadních sedadel, která bude lákat zájemce o krotší verze, než je EVO.

Mitsubishi Prototype-S

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.