Mitsubishi Prototype-S

Mitsubishi Prototype-S | foto: Mitsubishi

Prototype-S: Mitsubishi Lancer přišlo o kufr

  • 13
Auto, které má na čumáku tři diamanty a vytře s většinou soupeřů zatáčky, až jim budou gumy malé, musí mít pořádný kufr, aby bylo kam dát křídlo. Teď se ale chystá "bezkufrovitá" verze ikonického lanceru.

Mitsubishi Lancer je snad jediné auto, před kterým si automobilový estét neodplivne, když bude mít na zádi přimontované křídlo velikosti maminčina žehlicího prkna.

Odvěký rival lanceru, pocházející kdesi ze souhvězdí Plejád (Subaru Impreza), ale o třetí - sedanovitý - prostor v nejnovějším provedení přišel. A mitsubishi se "samozřejmě" musí opičit.

Do Ženevy se přižene pod označením Prototype-S. Nějak takto by měl vypadat hatchbackovitý lancer, který ponese označení sportback a přibude do nabídky Mitsubishi ještě letos. Podle představ automobilky budou jeho prodeje představovat 70 % plánovaného objemu prodejů modelu v Evropě.

Mitsubishi Lancer Prototype-S bude mít pět dveří a bude předzvěstí něčeho hodně závodivého. Pětidveřový  Lancer Ralliart by měl ve špičkové verzi dostat stejný přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní (343 Nm krouticího momentu), který pohání sedan.

Konceptu, který předznamenává podobu Lanceru Sportback, nebudou chybět libůstky zdobící EVO X, jako je aktivní diferenciál a systém AYC, které šlechtí fungování pohonu všech kol S-AWC. Samozřejmostí bude dvouspojková převodovka SST.

Tradice jsou od toho, aby se ctily, i hatchback tak prý dostane křídlo (tedy střešní spojler).

Mitsubishi ale také slibuje flexibilitu zadních sedadel, která bude lákat zájemce o krotší verze, než je EVO.

Mitsubishi Prototype-S