Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertoneho skvosty míří do aukce, je mezi nimi i Favorit

aktualizováno 
Více než 79 prototypů a vzácných produkčních modelů zkrachovalé karosárny Bertone se na konci září objeví v aukci. Vyvolávací cena je překvapivě nízká, pohybuje se kolem jednoho a půl milionu eur, to je asi 41 milionů korun.

Prototypy zkrachovalé karosárny Bertone míří do aukce. (1975 Bertone Lancia Stratos HF) | foto: sivag.com

Sbírka bude prodána vcelku a její budoucí majitel pro ni údajně bude potřebovat plochu větší než 1 000 metrů čtverečních. Vyvolávací cena 1 514 200 eur je až neuvěřitelně nízká. Například Lamborghini Miura S z roku 1967, které je také na aukčním seznamu, bylo nedávno vydraženo za jeden milion eur. Sbírka se bude dražit v on-line aukci od 14. do 28. září. Podle serveru Carbodydesign potřebují některé modely kompletní renovaci.

Fotogalerie

Carrozzeria Bertone je posvátné jméno autodesignu. Na vrcholu tato firma byla v šedesátých a sedmdesátých letech, v roce 2012 slavila sté výročí založení. Právě Bertone objevil pro svět další geniální designéry, mimo jiné Giorgetta Giugiara nebo Marcella Gandiniho.

Kabát šili u Bertoneho nejslavnějším autům všech dob: Lamborghini Miura a Countach nebo Lancii Stratos. Z mladších kousků slavného italského automobilového krejčovství stojí za vzpomínku Ctroëny ZX, XM a BX, Alfa Romeo GT nebo také Škoda Favorit (jak se škodováci dostali ke slavnému italskému designérovi čtěte zde). Ostatně vínový Favorit je také součástí prodávané sbírky. Na fotkách milánského soudu, který prodej sbírky obstarává, bohužel není. Snímky většiny aut z kolekce má italský magazín Quattroruote a přelomovou hranatou škodovku má (byť mizerně) vyfocenou také (fotogalerie zde).

Kdo si na ní brousí zuby, měl by vědět, že sbírka má status národní kulturní památky. Kolekce nesmí být rozdělena a nesmí opustit území Itálie.

K mání je také samotná ochranná známka Bertone, u té je vyvolávací cena tři miliony eur, což je necelých 81,5 milionu korun.

Kompletní aukční seznam Bertoneho sbírky

pozn.Automobily jsou seřazeny sestupně podle odhadované ceny, kterou stanovil italský soud

Lamborghini Miura S (1967)
Aston Martin Jet 2 (2004)
Bertone Birusa (2003)
Jaguar B99 GT (2011)
Lancia Stratos HF (1975)
Jaguar B99 GT racing model (2011)
Chevrolet Nivola (1990)
Chevrolet Ramarro (1984)
Lamborghini Countach (1987)
Jaguar B99 GT (2011)
Jaguar B99 GT styling model (2011)
Ferrari Rainbow (1976)
Bertone Z.E.R. (Zero Emission Record) (1994)
Bertone Karisma (Porsche) (1994)
Lamborghini Genesis (1988)
NSU Trapeze (1973)
Bertone Autobianchi Runabout (1969)
BMW Pickster (1998)
Cadillac Villa (2005)
Jaguar Ascot Coupé (1977)
Citroën Camargue (1972)
Alfa Romeo Bella (1999)
Saab Novanta (2002)
Alfa Romeo Giulia SS (1963)
Ferrari 308 GT4 (1978)
Lancia Kayak (1995)
Opel Filo (2001)
Opel Slalom (1996)
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 (1963)
Alfa Romeo Montreal (1972)
Bertone Shake (1970)
Citroën Zabrus (1986)
Fiat Dino Coupé (1970)
Bertone Barchetta (2007)
Lamborghini Espada (1970)
Alfa Romeo 2600 Sprint (1964)
Alfa Rome (2005)
Bertone Bliz (1992)
Bertone Suagnà (2003)
Fiat Punto Racer (1994)
MINI Cooper S (2006)
Volvo Tundra (1979)
Bertone Z.E.R. (1994)
Chrysler France Shake (1970)
Fiat X1/9 Alcan ASV (1986)
Suzuki Go (1972)
Volvo 780 Coupé (1990)
Bertone Slim (2000)
Bertone Blitz (1992)
Fiat 128 (1969)
Fiat 850 Spider (1968)
Fiat X1/9 (1977)
Bertone Freeclimber 2 (1992)
Opel Astra cabrio (2000)
Volvo 780 coupé (1982)
Bertone X1/9 (1992)
Fiat Punto Cabrio (2000)
Fiat Ritmo Cabrio (1986)
Fiat X1/9 allungata (1981)
Fiat X1/9 Spider (1987)
Opel Astra (2000)
Opel Astra Cabrio 20 (1992)
Opel Kadett Cabrio (1983)
Alfa Romeo GT (2004)
Bertone Freeclimber (1990)
Bertone Village (1974)
Fiat Enduro (1996)
Lotus Emotion (1991)
Bertone Slim (telaio) (2000)
Bertone Slim (maquette) (2000)
Bertone Rush (1992)
BMW C1 (1999)
Fiat Enduro Raid (1996)
Fiat/Lancia X1-10 (1980’s)
GM Carousel (2004)
Lancia Kayak maquette (1995)
Simca Coupé 1200 S (1967)
Škoda Favorit (1987)
Citroën XM (1990)
Opel Bici (1999)

Autoři: ,




Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.