Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průměrnému českému autu je téměř 14 let

  15:21aktualizováno  15:21
Počet registrovaných osobních aut v ČR loni stoupl téměř o 150 000 na 4,109 milionu vozů. Průměrný věk vozového parku se během roku téměř nezměnil a pohybuje se kolem 13,87 roku. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská

Podle ředitele sdružení Antonína Šípka loni v registru přibylo 123 987 nových osobních vozů a 183 143 ojetých.

Zároveň však majitelé více než 157 000 starších aut z registru vyřadili. Více než polovina vozů skončila s registrační značkou uloženou v depozitu.

Zatímco vyřazované osobní vozy jsou v průměru 21 let staré a tvoří je převážně vozy Škoda 105 a 120, průměrný věk dovážených ojetin, které majitelé v tuzemsku přihlašují do provozu, se pohybují kolem 8,5 roku.

"Dovoz ojetých aut tak nepřispívá ke zlepšení, ale pouze ke konzervaci současného nepříznivého stavu," dodal Šípek.

Podíl obnovy tuzemského parku osobních vozů se loni pohyboval kolem 3,13 procenta a od roku 2001 stále klesá.

Ve vyspělých zemích EU se tento ukazatel pohybuje kolem deseti až 12 procent a za minimum z hlediska optimálního stavu tyto země považují osm procent.

Celkový počet vozidel na českých silnicích se loni zvýšil o 259 000 na 6,49 milionu. Jejich průměrné stáří je 17,23 roku.

Počet motorových vozidel se zvýšil o 233 000 na 5,66 milionu s průměrem 16,67 roku. Nejstarší skupinu přitom tvoří traktory, které jsou v průměru 27,57 roku staré. Nejmladší skupinou jsou naopak lehké užitkové vozy se stářím 7,69 roku.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.