Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První chopper, který tankuje u zásuvky

aktualizováno 
Elektroskútry jsou dnes běžně k mání za pár tisíc, plnokrevná motorka bez nádrže pro pravého Američana s dlouhým knírem, tetováním a černými brýlemi tu ještě nebyla. Tahle totiž čerpá energii z veřejné 110voltové sítě, a inteligentní nabíječ se umí dokonce spouštět i na americkou obdobu nočního proudu.

Siemens Smart Chopper a Paul Teutul, zakladatel Orange County Choppers | foto: Siemens

Po jaguaru kombi s fordovským dieselem a přepážkou na odpočet DPH, po vznětovém porsche a zprávách, že s naftou koketuje i Ferrari, už jsme si mysleli, že nás nemůže nic překvapit. Jenže americká pobočka Siemensu spolu s renomovaným výrobcem těch nejklasičtějších zámořských chopperů Orange County Choppers představila funkční elektrochopper.

Bílé proudnicové monstrum pojmenované Siemens Smart Chopper, připomínající polokapotované mamuty typu Yamaha Warrior, muselo decentně zakrýt, že na místě obřího karteru a precizně vybroušených chladicích lamel je ukryto šest akumulátorů, a obléklo se hodně netradičně. Vyjímat se muselo i logo Siemens, s nímž bude jednostopé vozidlo, pro které se už ani nehodí název motorka, objíždět výstavy a veletrhy zaměřené na elektřinu ve všech podobách.

Osmipalcový stejnosměrný motor značky Advanced DC Motors roztáčí zadní kolo výkonem 27 koní až na rychlost 161 km/h, dojezd na jedno nabití přesahuje 100 km. Ekologii propagují LED-světlomety Osram Sylvania a také fakt, že celý stroj vznikl za něco víc než měsíc z recyklovaných materiálů.

Novodobé easy ridery čeká v první řadě časté dobíjení. Technologie konzervace elektrické energie sice v poslední době dostala nové impulzy, ale poměrem hmotnost a cena/kapacita stále prohrává s nádrží benzinu. A také by si řidiči měli pořídit walkmana, aby po cestě něco slyšeli. Broukání polovodičů je totiž slabou náhražkou za lomoz obřího dvouválce s netlumeným výfukem...

Siemens Smart Chopper
Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.