Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První indický supersport vyjede za rok. Stačí mu 243 koní

  15:03aktualizováno  15:03
Supersporty už si vysnili i řidiči rikš, skútrů a slonů. DC Design Avanti je první čistě indický supersport. Nevypadá špatně. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec, málo to je jen pro moderní rozmazlence...

DC Design Avanti | foto: DC Design

Indie je zemí, kde mají auta opravdoví boháči. Škodovky tam platí za luxusní auta, ke kterým máte řidiče. A s infrastrukturou je to tam ještě mnohem horší než v Číně – tam mají ve městech a kolem nich silnice a dálnice. To v Indii si musíte cestu vystopovat v terénu sami. Na to se tedy hodí spíš off-road, však má taky podle informací iDNES.cz indická verze Škody Rapid podvozek naladěný a chráněný tak, jako by v Evropě šlo o verzi Scout.

Jiná optika

Ale zpátky k supersportu. Šéf studia DC Design Dilip Chhabria si usmyslel, že chce postavit první originální indický supersport. Vzhledem k tomu, že pro většinu Indů je auto nedostižným snem, může se takový indický supersport spokojit 243 koňmi... Vždyť Tatu Nano by taky moc Evropanů neoznačilo za auto – jak jezdí nejlevnější auto světa čtěte zde

Jen pro srovnání: v roce 1954 měl legendární Mercedes 300SL s racčími křídly 212 koní a byl považován za jeden z nejlepších sportovních vozů své doby. A v osmdesátých letech měly osmiválce Ferrari 240 koní.

Designérská hvězda

Jméno indického sporťáku vzdává hold velkým italským karosářům, na které se stejně asijské značky obrací, když chtějí postavit fakt hezké auto. Avanti se ale povedlo.

DC Design Avanti

Dvě písmena v názvu bombajského designstudia jsou totiž iniciálami Dilipa Chhabrii. Rozhodně to není nějaký nazdárek, studoval na nejprestižnější škole pro autodesignéry, americké Art Center College of Design v kalifornské Pasadeně. Chvíli se pak zdržel v Detroitu v týmu stylistů General Motors. Jeho studio má v portfoliu na šest stovek aut a dopravních prostředků a jejich studií.

DC občas zavítá i na evropské autosalony. Třeba do Ženevy v roce 2004 přivezla studii sporťáku jménem GO postaveného na základech amerického superportu Noble M12 GTO.

Chhabriovo studio stojí třeba za prvním prototypem Aston Martinu Vanquish, ve kterém jezdil agentu 007 v bondovce Dnes neumírej. Tehdejší majitel Aston Martinu Ford pak vanquishe představil v roce 2003 na autosalonu v Detroitu, to už studio DC Design fungovalo deset let.

Chystá se i 400 koní

DC Design Avanti je dlouhý 4,623 metru, široký 1 967 a vysoký 1 213 milimetrů a rozvor je 2,7metrový. Devatenáctipalcové ráfky obouvají vepředu pneumatiky 255/35 a vzadu 295/30. Pod nimi jsou schované 330milimetrové kotouče, které musí ubrzdit 1 562 kilo suché hmotnosti.

Závěsy kol tvoří dvojitá asymetrická ramena, která jsou připojená k prostorovému šasi z hliníkových trubek. Karoserie má být z uhlíkových kompozitů.

Doprostřed – tedy za záda posádky – uložili konstruktéři přeplňovaný Fordův čtyřválec Ecoboost s výkonem 243 koní a 366 newtonmetry krouticího momentu. K němu počítají s šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou. Motory se budou dovážet z Velké Británie. Stavba celých aut pak bude probíhat v indickém Pune; ve stejném městě vyrábí Škodovka laciný sedan Rapid.

Elektronicky omezená maximálka indického supersportu je 250 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se rozdovádí za sedm sekund.

DC Design Avanti

Počítá se ale i s použitím hondího šestiválce s výkonem 400 koní pro říznější verzi.

Z indických rupií přepočítaná cena je 1,1 milionu. Už kvůli odlišným homologačním předpisům se ale nedá předpokládat, že by se avanti kdy podívalo na evropské silnice.

DC Design chce nejprve vyrábět dvě stovky svých supersportů ročně. Časem by se ale rádi dostali na desetinásobný objem výroby. Teď zatím startuje testování prototypu a příprava na homologaci. První kousky si indičtí boháči odvezou koncem roku 2013.





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.