Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První jízda v novém Audi A3 Cabrio

aktualizováno 
Malé, sexy a pořád je to audi. Vypadá jako kupé, dobře sedí, je skvěle odhlučněné a skládací střecha mu dává skutečně jinou dimenzi. Není však levné a u základní dieselové motorizace 1.9 TDI si člověk položí otázku, pro koho takové auto skutečně je.

Audi A3 Cabrio | foto: Audi

Nutno ovšem dodat, že z objektivních příčin se nám to hlavní, co dělá cabrio kabrioletem, vyzkoušet nepodařilo. Lilo jako z konve, a tak jsme raději střechu neotvírali.

Zato jsme zcela záměrně projeli dvě zcela odlišné motorizace nového cabria. Vůz se základním dieselem 1.9 TDI 77 kW a proti němu přeplňovaný benzinový dvoulitr TFSI s automatickou převodovkou s takřka dvojnásobným výkonem 147 kW.

Jestliže rozdíl v ceně je 200 000 korun, rozdíl v pocitu z jízdy je mnohem dramatičtější. Základní dieselový kabriolet je opravdu pro klidné, rozvážné a spořivé jezdce. Točivý moment má 250 Nm, zrychlení z 0 na 100 zvládá za 12,3 a maximálka má být 185 km/hod., výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,1 litru nafty na sto kilometrů výletu. V létě si stáhnete střechu, lechtáte plyn, nikam nespěcháte a hlavně se nepokoušíte moc předjíždět. Vítr vane do vlasů a vy se nemusíte bát o kšiltovku.

200koňový turbobenzin je z jiného těsta a po pravdě takovému vozu mnohem více sluší. Pravověrný, nadupaný kabriolet, s nímž chvíli jedete jako šnek, abyste vzápětí mohli vystřelit vpřed. Točivý moment má 280 Nm, zrychlení na stovku zvládne za 7,3 sekundy, maximálka je 231 km/hod. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litru benzinu na sto kilometrů, ale kdo bude s přeplňovaným dvoulitrem jezdit jak se sluší a patří, bude hlásit hodnotu o poznání vyšší. Jízda oproti slabému TDI je nesrovnatelná. Nejde o to, jet po dálnici nebo okresce 231 km/hod., ale jen ta akcelerace na světlech, pocit, že můžete bez problémů předjet, co potřebujete, je k nezaplacení. Tady si třeba i díky stylovým kruhovým výdechům připadáte jak v TT.

Látkovou střechu je možné skládat a natahovat i za jízdy až do třicetikilometrové rychlosti. Interiér je z perfektních materiálů, sedačky pevné a přitom pohodlné.

Vůz bude dodáván ještě s benzinovými motory 1.6 (76 kW) a 1.8 TFSI (118 kW) a také se silnějším dieselem 2.0 TDI (103 kW). Cena vozu začíná na 763 600 u verze 1.6 a končí na téměř 1 200 000 verze 2.0 TFSI S Line. Za příplatkovou výbavu můžete samozřejmě i u střechyprosté A3 utratit spoustu peněz.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.