Audi A3 Cabrio

Audi A3 Cabrio | foto: Audi

První jízda v novém Audi A3 Cabrio

  • 16
Malé, sexy a pořád je to audi. Vypadá jako kupé, dobře sedí, je skvěle odhlučněné a skládací střecha mu dává skutečně jinou dimenzi. Není však levné a u základní dieselové motorizace 1.9 TDI si člověk položí otázku, pro koho takové auto skutečně je.

Nutno ovšem dodat, že z objektivních příčin se nám to hlavní, co dělá cabrio kabrioletem, vyzkoušet nepodařilo. Lilo jako z konve, a tak jsme raději střechu neotvírali.

Zato jsme zcela záměrně projeli dvě zcela odlišné motorizace nového cabria. Vůz se základním dieselem 1.9 TDI 77 kW a proti němu přeplňovaný benzinový dvoulitr TFSI s automatickou převodovkou s takřka dvojnásobným výkonem 147 kW.

Jestliže rozdíl v ceně je 200 000 korun, rozdíl v pocitu z jízdy je mnohem dramatičtější. Základní dieselový kabriolet je opravdu pro klidné, rozvážné a spořivé jezdce. Točivý moment má 250 Nm, zrychlení z 0 na 100 zvládá za 12,3 a maximálka má být 185 km/hod., výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,1 litru nafty na sto kilometrů výletu. V létě si stáhnete střechu, lechtáte plyn, nikam nespěcháte a hlavně se nepokoušíte moc předjíždět. Vítr vane do vlasů a vy se nemusíte bát o kšiltovku.

200koňový turbobenzin je z jiného těsta a po pravdě takovému vozu mnohem více sluší. Pravověrný, nadupaný kabriolet, s nímž chvíli jedete jako šnek, abyste vzápětí mohli vystřelit vpřed. Točivý moment má 280 Nm, zrychlení na stovku zvládne za 7,3 sekundy, maximálka je 231 km/hod. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litru benzinu na sto kilometrů, ale kdo bude s přeplňovaným dvoulitrem jezdit jak se sluší a patří, bude hlásit hodnotu o poznání vyšší. Jízda oproti slabému TDI je nesrovnatelná. Nejde o to, jet po dálnici nebo okresce 231 km/hod., ale jen ta akcelerace na světlech, pocit, že můžete bez problémů předjet, co potřebujete, je k nezaplacení. Tady si třeba i díky stylovým kruhovým výdechům připadáte jak v TT.

Látkovou střechu je možné skládat a natahovat i za jízdy až do třicetikilometrové rychlosti. Interiér je z perfektních materiálů, sedačky pevné a přitom pohodlné.

Vůz bude dodáván ještě s benzinovými motory 1.6 (76 kW) a 1.8 TFSI (118 kW) a také se silnějším dieselem 2.0 TDI (103 kW). Cena vozu začíná na 763 600 u verze 1.6 a končí na téměř 1 200 000 verze 2.0 TFSI S Line. Za příplatkovou výbavu můžete samozřejmě i u střechyprosté A3 utratit spoustu peněz.