Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První jízda: Z Citroënu C5 je konečně elegantní auto

  8:00aktualizováno  8:00
Nebaví vás manažersky strohý Volskwagen Passat a sportovně pojatý Ford Mondeo nepůsobí dostatečně reprezentativně? Pak si do léta počkejte na nový Citroën C5.


Děsíte se při pomyšlení, že byste si pořídili auto, které s názvem Citroën C5 brázdí naše silnice nyní? Zapomeňte na něj. Nový model s ním má společného pramálo. Alespoň pokud jde o vnější i vnitřní design.

Nová "cépětka" je celá mírně zaoblená a její boční linka v úrovni kliky dveří je skoro uměleckým dílem. Stejně lákavý pohled na auto je ze všech stran. Francouzským designérům se po modelu C4 Picasso povedl další mistrovský kousek. Podle nás jde o ideální kombinaci elegance, kterou ocení hlavně manažeři toužící po reprezentativním autě, a sportovního švihu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën C5 můžete koupit na www.automodul.cz

Ve srovnání například s novým Renaultem Laguna se tady hraje o několik pater vyšší designérská liga. V novém citroënu jsme díky pozvání francouzské automobilky už jezdili. Jakých bylo prvních 300 kilometrů ujetých na portugalských silnicích?

Na co ta tlačítka jsou?
Uvnitř cestující přivítají dvě přední sedadla, která se s těmi v nynější modelu nedají srovnávat. Zatímco u dosud prodávaného Citroënu C5 nemají daleko k sedačce v obývacím pokoji, u novinky jsou pěkně tvarované, takže vás podrží, i když se ve vás probudí touha po rychlejším průjezdu zatáčkou.

Dobře působí i palubní deska, které vévodí volant s pevným středem. Otáčet se dá jen jeho věncem. To už známe z různých verzí modelu C4. Při pohledu na střed volantu řidiče, který na něj není zvyklý, však polije horko. Tolik tlačítek?! Proboha, na co všechna jsou? A ve chvíli, kdy se podívá na střední část palubní desky, na čele mu vyraší krůpěje potu.

Záplava tlačítek pokračuje. Je ovšem fakt, že po prvních pár dnech používání se s tím nový majitel auta vypořádá a možnost ovládat řadu funkcí z volantu naopak uvítá. Prostě chce to na chvíli sednout do auta a všechna ta tlačítka pořádně prozkoumat.

Otázkou je, jestli se nebude opakovat horší kvalita zpracování, kterou známe ze současného modelu. Auto, které má nejeto 100 tisíc kilometrů, uvnitř různě vrže a skřípe...

Kufrů si vemte méně
Citroën C5 je pořádný kus auta. Bohužel to platí hlavně při pohledu zvenku. Uvnitř je to s prostorností horší. Hlavně pak na zadních sedadlech. Že by se tam člověk normálních rozměrů nevešel, nehrozí, ale například Ford Mondeo je na tom lépe, nemluvě například o nové Škodě Superb.

Ve srovnání se současným modelem ztrácí nová C5 ve velikosti kufru. Nynější model má objem kufru 471 litrů (kombík 563), nový 439 (kombík 505). U kombíku se však objevila užitečná novinka – tlačítko elektrického zavírání víka kufru. Už s ním nemusíte buchat a špinit si ruce. Stačí stisknout knoflík a kufr se sám za tichého vrnění elektromotorků zavře.

A Citroën se snaží nabídnout i jiné vychytávky: u kombíku se o osvětlení stará vyjímatelná baterka, kterou si můžete svítit třeba při výměně píchlého kola, při dlouhé cestě zase oceníte fakt, že sedadlo řidiče může být masážní.

Stisknete tlačítko a válce v opěradle začnou masírovat vaše záda. Jste unavení, necháte se na chvíli unést, přivřete oči a auto si to zamíří do protějšího pruhu? V tu chvíli vám začne sedadlo vibrovat. A to na té straně, kam auto jede. Snímače pod motorem totiž "hlídají" dělicí čáry a ve chvíli, kdy je začnete přejíždět, aniž byste použili směrová světla, pocítíte to právě prostřednictvím vibrací. A kdyby ani to nepomohlo? Pak už nezbývá než se spoléhat na devět airbagů a výborný výsledek v podobě maximálního počtu pěti hvězdiček za ochranu posádky v nárazových testech.

Citroën C5 usnadňuje i parkování. Na rozdíl od superbu však nezaparkuje sám. Jen řidiči na displeji sdělí, jestli se do mezery podélně stojících vozů má vůbec šanci vecpat.
 
Klasické pružení i hydraulika
K citroënu tradičně patří pohodlná jízda, která jakoby pomáhá spravovat naše rozbité silnice. Alespoň z pohledu posádky. Za to vděčí i model C5 hydropneumatickému odpružení. Ale lze si vybrat. U základní benzinové i naftové verze se však nabízí jen klasické pružení vinutými pružinami.

Při testech jsme vyzkoušeli obě verze. Klasické pružení je o něco sportovnější. Běžným řidičům, kteří na hydrauliku nejsou zvyklí, bude vyhovovat víc. Milovníci citroënů určitě sáhnou po houpavé a pohodlnější jízdě s pružením Hydractive 3+.

Nejlevnější verze s hydropneumatickým pružením však vyjde na 719 tisíc korun. Auto s klasickými pružinami a benzinovým motorem 1.8 s výkonem 92 kilowattů (125 koní) se dá koupit za 594 900 korun.

U obou systémů pružení však platí, že ani jedna varianta není tak tvrdá jako konkureti v podobě mondea, passatu nebo i francouzského Renaultu Laguna. Základní znak jízdních vlastností tedy zůstal zachován.
 
V Česku od června
Nový Citroën C5 se jako sedan i kombi začne prodávat před prázdninami. A to ve verzi sedan i kombi označované jako Tourer. S naftovým dvoulitrem bude dobrou volbou. Ten se v Česku bude pravděpodobně prodávat nejvíc. Druhým nejprodávanějším motorem podle zástupců francouzské automobilky bude model s naftovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 80 kilowattů (109 koní). Naopak se nepočítá s tím, že se u nás bude prodávat nejsilnější benzinová verze.

Motory a ceny nového Citroënu C5
Motor Výkon (kW)  Base Confort Dynamique Exlusive
1.8i 16V 92 594 900 - - -
2.0i 16V 103 - - 667 900 767 900
2.0i 16 AT 103  - 817 900
1.6 HDi 16V 80 619 900 - 662 900 -
2.0 HDi 16V 100 - 719 900 719 900 819 900
2.0 Hdi 16V AT 100 - 769 900 - 869 900
2.2 HDi 16V 125 - - - 879 900
2.7 HDi V6 24V AT 150 - - - 989 900
Poznámka: AT = automatická převodovka, ceny jsou v Kč vč. DPH

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.