Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První kilometry s novou Astrou Sedan

aktualizováno 
Až na výjimky v podobě levného Renaultu Thalia a Dacie Logan se jim v Česku moc nedaří. Tento typ aut se nejlépe prodává v Rusku a v Turecku. O čem je řeč? O autech z kategorie sedan.

Opel Astra Sedan | foto: Opel

Právě v Turecku, kde sedany různých značek potkáváte prakticky neustále, se uskutečnilo mezinárodní představení nového Opelu Astra Sedan.

Turecko samozřejmě nebylo vybráno náhodou. U Opelu počítají s tím, že třetina vyrobených sedanů skončí právě tam, s další třetinou se počítá pro Rusko a poslední třetina se rozptýlí po zbytku Evropy.

Chris Lacey z koncernu General Motors vysvětluje důvody, proč zákazníci v prvních dvou uvedených regionech tak často žádají vozy s tradiční karoserií typu sedan: "Automobily v zemích tohoto regionu často převážejí více pasažérů než v zemích západní Evropy. A pokud vyrazí na dovolenou celá rodina, je zapotřebí i pořádně velký zavazadlový prostor. Svoji roli sehrává i fakt, že uzavřený a oddělený kufr působí i bezpečnějším dojmem.“

Prorazí Astra Sedan v Česku?
Na tomto názoru něco bude. S kufrem o objemu 490 litrů toho astra sedan odveze docela dost.

Obyvatelé Česka jsou ale národem chalupářů, kteří spíš dávají přednost pětidveřovým hatchbackům, případně kombíkům, do jejichž zavazadlových prostorů po odklopení pátých dveří snáz nacpou třeba sekačku nebo velkou bednu se sklizenou úrodou jablek.

Astra Sedan tu navíc má i přímé konkurenty. Když pomineme nejlevnější zástupce sedanů v podobě Renaultu Thalia a Dacie Logan, kteří jsou už vývojově zastaralí, bude astra bojovat s Renaultem Mégane a novým Fiatem Linea vycházejícím z Fiatu Grande Punto.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Astra můžete koupit na www.automodul.cz

Pokud jde o cenu, začíná astra vcelku zajímavě na částce 399 900 korun za model s motorem o objemu 1.6 litru a s výkonem 85 kilowattů.

V základní výbavě budou čtyři airbagy, multifunkční informační displej, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, sedadlo nastavitelné ve čtyřech směrech, elektrické ovládání víka kufru nebo dělená a sklopná zadní sedadla.

Připlácet se kupodivu musí například za autorádio. A to nejméně šestnáct tisíc korun. Další příplatková výbava nabízí klimatizaci, stabilizační systém ESP, parkovací senzory, asistenta pro rozjezd do kopce, bi-xenonová světla. Cena pak logicky narůstá o desítky tisíc korun.

Základní motor do kopců ne
Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli základní motor s výkonem 85 kilowattů.

Při jízdě po rovných silnicích a po dálnici byla jízda příjemná. Pochvalu si zaslouží nastavení podvozku, který byl příjemně tvrdý, ale zároveň jízda na horších silnicích nebyla žádným utrpením.

Zvládnout se daly i přejezdy až neuvěřitelně často rozmístěných zpomalovacíh retardérů. Takže tady panuje naprostá spokojenost.

Pověstný chleba se začal lámat až ve chvíli, kdy jsme od pobřeží zamířili do hor plných zatáček a prudkých stoupání. Tam motor začal ztrácet dech, a proto bylo potřeba velmi často řadit na druhý a někdy i na první rychlostní stupeň.

A to jsme jeli ve dvou a prakticky bez zavazadel. Kdo tedy bude jezdit v kopcovitém terénu a s více pasažéry, měl by se spíš zajímat o nejsilnější motor s výkonem 103 kilowattů. Cena této verze začíná na částce 443 900 korun.

Druhý testovací den jsme silnější benzinový motor vyzkoušeli se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Kdybychom se měli rozhodnout, čemu dát při koupi přednost, tato kombinace byl jasně vyhrála.

Je ale potřeba odhlédnout od toho, že nepříliš dobře vybavená základní verze stojí 488 900 korun. Jízdní vlastnosti jsou ale skvělé. Už zmíněný dobrý podvozek ve spojení se silným motorem a řidičovy pokyny ochotně plnící automatickou převodovkou si nás získal.

Místa je vzadu dost
Uvnitř auta se oproti jiným astrám nic nemění. Zůstává pro někoho možná dost strohá a chladna palubní deska. Záleží ale na vkusu každého. My ji oceňujeme za jednoduchost, která je při běžném použití z pohledu řidiče důležitější.

Opel Astra Sedan má ve srovnání s přímými konkurenty největší rozvor. Vzhledem k tomu, že vychází z verze kombi, je oproti pětidvéřovému hatchbacku delší o devět centimetrů.

To se odráží i na dostatečném prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Tento fakt, se poněkud těžkopádně snažili ještě zvýraznit organizátoři testovacích jízd, když nás asi na deset kilometrů usadili na zadní sedadlo a řízení svěřili vlastnímu tureckému řidiči. Před nastoupení ale ještě rychle posunuli přední sedadla vpřed, jak jen to bylo možné. Nebohý řidič přilepený na volant pak na náš dotaz, zda se mu řídí pohodlně, poněkud zkroušeně odpověděl, že anglicky nerozumí.

Opel Astra Sedan v číslech

Motor převodovka základní cena (Kč)*
1.6 (85 kW) 5st. manuální 399 900
1.6 (85 kW) 5st. Easytronic 419 900
1.8 (103 kW) 5st. manuální 443 900
1.8 (103 kW) 4st. automomatická 488 900
1.3 CDTI (66 kW) 6st. manuální 449 900
1.7 CDTI (74 kW) 5st. manuální 449 900
Poznámka: * ceny jsou včetně dlouhodobé slevy na všechny modely Opelu Astra ve výši 60tisíc korun
Zdroj: Opel


Srovnání s konkurenty Opel Astra Ford Focus Renault Mégane Fiat Linea
délka (mm) 4587 4488 4498 4560
šířka (mm) 1753 1840 1777 1946
výška (mm) 1458 1497 1460 1494
rozvor (mm) 2703 2640 2686 2600
objem kufru (l) 490 526 520 500
základní motor 1.6 1.6 1.4 1.4
výkon (kW) 85 85 73 57
základní cena (Kč) 399 900 610 990 347 900 319 900
Zdroj: internetové stránky prodejců

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.