Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První kombík Cadillaku v historii přijíždí i do Česka

aktualizováno 
Cadillac a kombík? Milovník těch pravých korábů amerických dálnic možná ohrne nos. Americký výrobce ale chce dobýt Evropu a tam na praktické stěhovavé modely slyší. A tak vznikl poprvé ve 104leté historii značky kombík s emblémem Cadillacu.

Cadillac BLS Wagon | foto: Cadillac

Cadillaky se v Evropě moc neprodávají. Tradiční americký výrobce se snaží řidiče na starém kontinentu zaujmout autem podle jejich gusta: dynamickým kombíkem.

Kombi, kterému u Cadillaku říkají Wagon, doplňuje už déle než rok prodávaný sedan. Stojí na základech Saabu 9-3.

Pod kapotu dostane pět motorů, všechny bez výjimky budou přeplňované turbodmychadlem. Přední kola malého cadillaku roztáčí turbodieselový commonrail 1,9 litru. Naftový čtyřválec dodává výkon 132 kW (180 koní) a disponuje kroutícím momentem 400 Nm. Na výběr je k němu šestistupňový manuál nebo pětistupňový automat.

Přeplňované benzinové motory s objemem dva litry jsou k mání ve dvou výkonových verzích: 129 kW (175 k) a 154 kW (210 k). Na vrcholu stojí šestiválcový 2,8litr s výkonem 188 kW (255 k) .

S kombíkem se pod kapotu BLS podívá také pohon na bioetanol neboli koktejl paliva vyráběného z biomasy (kukuřice, obilí, brambory, cukrová řepa) a benzinu.

Od předního nárazníku k zadnímu to je 4716 milimetrů (sedan měří 4680 mm). Na šířku zabírá 2038 (včetně zpětných zrcátek) a na výšku 1543 milimetrů místa. V kufru odveze 419 litrů, něco se také vejde do dvojité podlahy, při sklopení zadních sedadel odveze 1285 litrů věcí.

Základní výbava obsahuje šestnáctipalcová litá kola, přední, boční a hlavové airbagy, tempomat, klimatizaci a audiosystém se sedmi reproduktory. Za příplatek je mimo jiné sportovní podvozek nebo bi-xenonová světla.

Kombík BLS stojí s dvoulitrovým 175koňovým motorem 836 500 Kč, šestiválcová verze s automatem vyjde na 1 259 900 Kč.

Cadillac BLSCadillac BLSCadillac BLS



Cadillac BLSCadillac BLS WagonCadillac BLS Wagon



Cadillac BLS WagonCadillac BLS Wagon


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.