Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První létající auto má před sebou testovací lety

aktualizováno 
První automobil údajně schopný létat čekají příští měsíc první testovací lety. Terrafugia Transition se přemění z dvousedadlového silničního auta na letadlo během 15 vteřin. Pokud zvládne testovací lety, do prodeje by se mělo dostat za rok a půl.

Jeho výrobce uvádí, že jsou s vozem běžné starosti, protože používá běžný bezolovnatý benzin a vejde se do normální garáže. Carl Dietrich, který podnik Terrafugia z Massachusetts řídí, říká, že jde o první kompletně integrovanou konstrukci, v níž se křídla skládají automaticky a celá jsou součástí vozu.

Model Transition vyvinuli experti z NASA. Na zemi i ve vzduchu ho pohání stejný motor a na jednu nádrž je prý schopen uletět 800 kilometrů rychlostí přes 180 kilometrů za hodinu. Dosud se ale testoval jen na silnicích při rychlosti do 150 km/h.

Dietrich uvedl, že podnik na stroj získal již 40 objednávek, i když se jeho maloobchodní cena odhaduje na 200 000 dolarů (přes čtyři miliony Kč). "Na letadlo je to velmi rozumné, ale na auto je to příliš i mezi luxusními vozy," dodal.

Jednu či dvě stinné stránky vůz má. Zajistit si k němu pojištění bude zřejmě problematické a vzlétnout s ním například v USA půjde jen na Aljašce, kde je start letadla ze silnice legální.

Dietrich je však optimista. Firma má podle něj potenciál zpřístupnit létání jednotlivcům za přijatelnou cenu a se značnou úsporou času.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Opel Astra 1.4 T Enjoy
Opel Astra 1.4 T Enjoy

r.v. 2016, naj. 22 500 km, benzín
364 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.