Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První muž Škodovky si ani nemůže vybírat

  14:16aktualizováno  14:16
Přímo v manažerské smlouvě má mladoboleslavský předseda představenstva zakotveno, že se má po silnicích pohybovat v superbu. Sám se však jako bývalý automobilový závodník přiznává, že mu dravý zvuk sportovně vyladěného motoru chybí.Herec Vinklář: "Jsem pomalý řidič!" Olga Šípková v autě nejraději jí!
Viděl jste na pařížské automobilové přehlídce nějaký vůz, který vás oslovil?

Viděl jsem pěkná auta. I chytrá auta. Líbily se mi - měl jsem na celou výstavu sotva hodinu a čtvrt - Hyundai Getz a Opel Meriva.

Takže těmto vozům byste prominul, kdyby vás jimi někdo předjel?

Mě ať předjede, kdo chce. Občas mi to za každou cenu pracně natírá třeba se strašným rizikem před zatáčkou nějaký kluk v silném starším autě. To mi dost dělali, když jsem jezdil s fabií a předjel jsem je někde já, tak mi to chtěli oplatit. A pak já jenom říkám: Jen jeď. Stejně si o nich myslím, že takoví řidiči jsou spíš dárci orgánů. O motorkářích si to myslím dokonce skoro o všech.

Jaký motor jste si do služebního superbu nechal namontovat?

Dvaosmičku šestiválec benzin s manuálním řazením, samozřejmě. To je auto, které mám k dispozici já sám, pak mám ještě jeden superb s řidičem. Nejraději ovšem řídím sám. Ještě pořád rád jezdím. Od začátku roku jsem najel přes 35 tisíc kilometrů.

Máte oblíbenou nějakou trasu?

Oblíbenou mám tu nutnou z Boleslavi domů do Českých Budějovic. Úplně nejradši mám takové ty pořádně kudrnaté silnice, ale to na téhle trase nenajdu. A když už si někde takový úsek chci vychutnat, mám vyzkoušeno, že pokaždé, když bych začal předjíždět třeba před horizontem, bude tam náklaďák!

Na takové kousky by bylo možná vhodnější sportovnější auto než reprezentativní limuzína?

Rád bych se zase někdy svezl sporťákem, ale vždy mi hned dojde, že už jsem vlastně starší člověk a že do toho auta chci pohodlně nastoupit a zase vystoupit. A pak taky mě nikdy neomrzí to potěšení z toho, když zavřu dveře, tlumeně to klapne a pak už nic slyšet není. Naopak v závodním speciálu pořád něco rachtá...

Takže se u vás už nikdy chuť na dravější jízdu neprosadí?

V Německu mám na cestu z letiště do firmy Octavii RS. Musím říct, že když sešlápnu plyn a motor se skutečně ozve, srdce mi to pohladí.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Citigo MPI 1,0 / 44 kW
Škoda Citigo MPI 1,0 / 44 kW

r.v. 2016, naj. 8 028 km, benzín
179 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.