Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První na světě: brněnské představení seatu do terénu

aktualizováno  9:19
Ve stejný moment se na autosalonech v Brně a španělské Barceloně představil nový model španělské automobilky. Altea XL si obula pohorky a vyráří do hor.

Z rodinného stěhováku je salonní drsňák, který ale umí zabrat i v terénu - všemi čtyřmi sedmnáctipalcovými koly, určenými výhradně pro něj. Oproti obyčejné bachraté sestřičce má o 40 milimetrů výše posazený podvozek.

O pohon všech kol se stará mezinápravová, elektronicky řízená spojka Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.

Seat Altea FreetrackSeat Altea FreetrackSeat Altea Freetrack




Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly.

Pod kapotu bude možné vybírat mezi dvoulitrovými motory. Benzinové dvousetkoňové TSIčko a 170koňové TDIčko.

Altea freetrack se bude prodávat s jedinou úrovní výbavy. Nejméně obvyklou položkou je multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě, a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3 přehrávači.

Praktickým doplňkem jsou okenní roletky, nechybí klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP, šest airbagů a kontrola tlaku v pneumatikách.

Do českého terénu vyrazí Altea FreeTrack na podzim letošního roku, o cenách se prozatím nic neví. Podle hlasů ze zákulisí by se mohla pohybovat na úrovni Škody Octavie Scout.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.