Z rodinného stěhováku je salonní drsňák, který ale umí zabrat i v terénu - všemi čtyřmi sedmnáctipalcovými koly, určenými výhradně pro něj. Oproti obyčejné bachraté sestřičce má o 40 milimetrů výše posazený podvozek.
O pohon všech kol se stará mezinápravová, elektronicky řízená spojka Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách.
Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly.
Pod kapotu bude možné vybírat mezi dvoulitrovými motory. Benzinové dvousetkoňové TSIčko a 170koňové TDIčko.
Altea freetrack se bude prodávat s jedinou úrovní výbavy. Nejméně obvyklou položkou je multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě, a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3 přehrávači.
Praktickým doplňkem jsou okenní roletky, nechybí klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP, šest airbagů a kontrola tlaku v pneumatikách.
Do českého terénu vyrazí Altea FreeTrack na podzim letošního roku, o cenách se prozatím nic neví. Podle hlasů ze zákulisí by se mohla pohybovat na úrovni Škody Octavie Scout.