Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První neúspěch pro Škodu Octavii?

  19:48aktualizováno  19:48
Na letošní poslední sérii výsledků crashtestů čekala s napětím i mladoboleslavská novinka. Narozdíl od koncernového bratrance (Seat Altea) si ovšem neodnesla maximální pětihvězdičkové ohodnocení za ochranu posádky. V dalších dvou disciplínách si ale vedla nadprůměrně.

Ze čtrnácti testovaných aut si jich osm odneslo pět hvězdiček za ochranu posádky.

Pětihvězdičkové bezpečí nabízí za nejmenší auta Renault Modus.

Zástupci třídy, které říkáme nižší střední, uspěli všichni: Ford Focus, Citroën C4 i Bmw řady 1.

Z reprezentantů střední třídy odjíždí s čistým štítem inovovaný Citroën C5. Z manažerské třídy uspělo na výbornou Audi A6.

Pět hvězdiček si odváží i dva zástupci specifických kategorií: za MPV si vedla výborně altea od Seatu. Jako hodně bezpečné SUV se ukázal být VW Touareg.

Adeptů na absolutní vítězství v listopadovém kole bylo hodně, musely tak rozhodnout "vedlejší" disciplíny. V ochraně dětí v dětské sedačce a přívětivosti k chodcům si nakonec vedli stejně výborně Citroën C4 a Seat Altea. O nejvyšší stupínek se tak podělili.

A octavia?

Neúnavní diskutéři, kteří mají potřebu zařadit octavii do některé z automobilových tříd, si povšimnou, že pánové z EuroNCAP ji řadí k tzv. large family car. V tabulce se tak prostřední škodovka ocitá vedle VW Passat, Peugeotu 407, nebo Hondy Accord. Jak vidno, do střední třídy patří octavia nejen podle některých "potrhlých" motoristických novinářů. 

Z výsledku crashtestů vyplývá, že nová octavia je na tom špatně s ochranou řidiče. Při jejím laboratorním rozbíjení nejvíce trpěly nohy figuríny řidiče. Další disciplíny trojboje EuroNCAP šly octavii o poznání lépe. Dvě hvězdičky z maxima čtyř možných za ochranu chodců a čtyři z maximálních pěti za ochranu dítěte v autosedačce pasují letošní novinku z Mladé Boleslavi k tomu lepšímu.

Všimněte si... 

Za pozornost stojí Renault Modus, který se stal prvním pětihvězdičkovým autem z třídy nákupních tašek. Postavit malé a hezké auto umí leckdo. Postavit malé a bezpečné auto... to už je těžší.

Vyprávět by mohli Italové. Fiat Panda sice okouzlil motoristickou Evropu natolik, že byl pasován na auto roku 2004, v crashtestech ale propadl. Skóre 3 - 2 -1 (cestující - děti - chodci) rozhodně lichotivé není. Nijak valně si nevedla ani druhá "kabelka do města" Kia Picanto, ta si alespoň dobře rozumí s dětskou autosedačkou.

Ford Focus odvedl svůj vysoký standard, exceluje v ochraně posádky, po bok altey a c4 by se postavil, kdyby byl byl méně neomalený k chodcům.

Velkým (nemilým) překvapením je BMW řady 5. Majestátní koráb z Mnichova přetéká elektronikou a nejmodernější technikou. Přepych a výkony však nejsou vše a v konečném účtování si "pětka" odnesla čtyři hvězdičky za ochranu jak posádky, tak dětí. Stejně jako octavie o kategorii níže.

Zajímavá je i série jednohvězdičkových aut, které nemáji rády chodce. Skákat před příliš malé, nebo příliš velké auto EuroNCAP testy rozhodně nedoporučují. Prozatimní rekord (tři hvězdičky) vyrovnali jen oba vítězové.

Testy Euro NCAP: listopad 2004

ochrana cestujících

ochrana dětí

ochrana chodců

Supermnini
Renault Modus

*****

****

*

Hyundai Getz

****

****

*

Fiat Panda

***

**

*

Kia Picanto

***

****

*

Malé rodinné vozy
Citroën C4

*****

****

***

Ford Focus

*****

****

**

BMW řady 1

*****

***

*

Velké rodinné vozy
Citroën C5

*****

***

*

Škoda Octavia

****

****

**

Manažerské vozy
Audi A6

*****

****

*

BMW řady 5

****

****

*

Malá MPV
Seat Altea

*****

****

***

Velké off-roady (SUV)
VW Touareg

*****

****

*

Opakované testy

 

Mazda 2

****

***

**

Audi A6: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

BMW 1: 5-3-1 (posádka-děti-chodci)

BMW 5: 4-4-1 (posádka-děti-chodci)

Citroën C4: 5-4-3 (posádka-děti-chodci)

Citroën C5: 5-3-1 (posádka-děti-chodci)

Fiat Panda: 3-2-1 (posádka-děti-chodci)

Ford Focus: 5-4-2 (posádka-děti-chodci)

Hyundai Getz: 4-4-1 (posádka-děti-chodci)

Kia Picanto: 3-4-1 (posádka-děti-chodci)

Mazda 2: 4-3-2 (posádka-děti-chodci)

Renault Modus: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

Seat Altea: 5-4-3 (posádka-děti-chodci)

Škoda Octavia II: 4-4-2 (posádka-děti-chodci)

VW Touareg: 5-4-1 (posádka-děti-chodci)

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.