Kromě premiérového výletu do přírody, přijíždí nový citroën s dalším primátem. Namísto zažitých čísel, přijede se jménem C-Crosser, který by podle citroëní logiky ukazoval spíše na koncept. Označení C7, s kterým se původně počítalo, se tedy na zádi terénního Francouze neobjeví.
V polovině týdne se na internetu objevily první neoficiální obrázky Peugeotu 4007, jeho koncernové dvojče - Citroën C-Crosser - se právě představuje na oficiálních fotografiích.
Nové francouzské SUVčko přijíždí s délkou 4,64 metru, šířkou 181 centimetrů a výškou 1,73 metru. Rozvor je 2,67 metru, kola mají průměr osmnáct palců
Výrazný design, který sjednocuje stávající modelovou řadu citroënů, bude vozit do terénu i C-Crosser. Oblá příď, která pracuje s velkorysým logem automobilky, vypadá lépe a uhlazeněji než 4007, na které agresivní příď peugeotu působí možná až moc násilně.
Automobilka se prozatím rozhovořila o jediném motoru. Naftovém 2,2 litrovém HDIčku s výkonem 156 koní. 380 newtonmetrů kroutícího momentu přenáší šestistupňová manuální převodovka. Ekologický diesel vybavený filtrem pevných částic, může kromě obyčejné nafty čepovat také tzv. diester, který je ze 70% tvořen naftou, zbytek doplňuje řepkový olej.
C-Crosser odveze sedm cestujících ve třech řadách. Druhá řada je posuvná v rozmezí osmi centimetrů, lze ji také elektricky sklopit do podlahy a vytvořit tak absolutně rovnou ložnou plochu. Sklápění sedadel dělených v poměru 60:40 obstarávají elektromotorky ovládané tlačítky v kufru. Praktické nápady, které usnadńují život pokračují také vzadu, na spodní díl zadních výklopných dveří lze odložit až 200 kilogramů věcí.
Pro výlety cestou-necestou je připraven pohon všech kol. Řidič má na výběr mezi třemi módy. Do terénu pohon 4x4, na silnici si C-Crosser vystačí s poháněnou jendou nápravou - prozatím není specifikováno kterou. Pro dobrodružnější výlety je připravena funkce "lock".
Oficiálně nepotvrzené jsou další dva motory do nabídky. 136koňové dvoulitrové HDičko a 2,4litrový benziňák z produkce Mitsubishi s výkonem 170 koní. C-Crosser spočívá vpředu na MCPhersonovské nápravě, vzadu tříbí neterénní jízdní vlastnosti víceprvkový multi-link.
Premiéra sportovně užitkového citroënu je přichystána na ženevský autosalon v březnu příštího roku. Na silnice vyrazí C-Crosser v polovině roku 2007.