Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaková hedvábná stezka přiveze první auto z Číny, je to volvo

  12:45aktualizováno  12:45
Ve středu 31. května dorazí do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii první sedan Volvo S90 vyrobený v Číně. Čínská automobilka Geely vlastní Volvo od roku 2010.

První volvo vyrobené v Číně | foto: Volvo

Společnost Volvo se chlubí tím, že je první automobilkou, která exportuje v Číně vyrobené vozy do Evropy díky nově zprovozněnému vlakovému spojení „One Belt, One Road“. Jde o jeden z prvních konkrétních kroků v plánovaném znovuotevření tzv. Hedvábné stezky, od které si někteří ekonomové slibují rozvoj obchodu s Čínou, druzí naopak varují před rostoucí ekonomickou závislostí na této asijské velmoci.

Volvo S90
Volvo S90

Čínskou Zhejiang Geely Holding Group vlastněné Volvo každopádně prezentuje hlavně výhody, a to výrazné zkrácení dodacích lhůt a přínos pro ekologii. Cesta vlakem je totiž o dvě třetiny rychlejší než tradiční transport lodí. Emise způsobené transportem pak klesnou zhruba o třetinu.

Fotogalerie

První vlak dorazí do Belgie ve čtvrtek u příležitosti návštěvy čínského premiéra Li Keqianga (Li Kche-čchiang). Každý z „Volvo“ vlaků, které budou jednou týdně jezdit mezi Daqingem (Ta-čching) a Zeebruggeem, poveze 225 aut přepravovaných ve speciálně konstruovaných kontejnerech. V každém jsou uložena tři auta pod různým úhlem, aby se maximálně využil vnitřní prostor.

Volvo už v roce 2015 dováželo do Evropy v Číně vyráběné modely S60, nyní sem bude dovážet modely S90 z továrny v Daqingu. Brzy odtud chce zásobovat auty celý svět. Týdenní frekvence vlaků do Belgie se bude postupně zkracovat.

Autoři:




Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Volvo C70 D3 SUMMUM 1.Maj.
Volvo C70 D3 SUMMUM 1.Maj.

r.v. 2012, naj. 118 201 km, diesel
419 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.