Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výroba Škody Rapid začala, první auto je modré

  16:42aktualizováno  16:42
Škoda zahájila ve čtvrtek v Mladé Boleslavi sériovou výrobu svého nového modelu. Ceny budou až za měsíc.

První vyrobená Škoda Rapid | foto: Škoda

"Tento automobil bude našimi zákazníky přijat velice pozitivně a dále posílí postavení značky Škoda na mezinárodních trzích," říká sebevědomě šéf značky Winfried Vahland.

Oficiální světovou premiéru bude mít nový rapid koncem září na pařížském autosalonu, kde se také dozví svou cenu. Očekává se, že auto, které sama automobilka řadí mezi fabii a octavii, dostane základní cenovku pod 300 tisíc korun. Tip iDNES.cz je 280 tisíc. Redakce iDNES.cz už s rapidem najela první kilometry - čtěte zde

"Nejmladší modelová řada má mimořádný význam pro růstovou strategii Škody a na evropské trhy bude uváděna od října tohoto roku," upřesňuje Jozef Baláž, tiskový mluvčí značky.

Ve čtvrtek 23. srpna 2012 zahájili výrobu Škody Rapid.

Ve čtrvrtek 23. srpna zahájili výrobu Škody Rapid.

Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Škoda proto v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky I v Mladé Boleslavi má být navýšena z 800 na 1 200 vozů denně. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší. Na stejné lince se bude společně s rapidem vyrábět také jeho dvojče Seat Toledo.

Od října 2012 se rapid postupně představí na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v Číně, která se v této zemi bude také vyrábět. Čínské provedení bude na pohled stejné, bude mít ale menší víko 550litrového kufru. Namísto liftbacku s celou otvíranou zádí se bude u čínského rapidu vyklápět jen plechová část bez okna.

Na začátek roku 2014 se navíc plánuje i výroba rapidu pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze.

Škoda už oficiálně oznámila, že rapid s tříprostorovou karoserií ještě doplní kombiverze. Ta by se měla představit příští rok. Podle informací iDNES.cz má nést označení Sportbag nebo Sportback.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.