Ani jeden z dosavadních "terénních" modelů Saabu nebyl dílem samotné automobilky. SUV 9-6x, které se nakonec nedostalo na trh, bylo lehce překarosovaným Subaru, prodávaný model 9-7x je zase odvozeninou amerického Chevroletu TrailBlazer.
Právě tento odvozený model by měl být ke konci roku nahrazen novinkou, která se nebude nijak zásadně lišit od konceptu 9-4x BioPower, který automobilka představila na nedávném autosalonu v Detroitu. SUV, které se postaví proti zavedené konkurenci v podobě Lexusu RX nebo BMW X5, je konečně opravdovým saabem.
Poznat je to jak z designu vozu, tak z použité techniky. Robustní SUV má pro Saab dnes typickou masku, podstatně odvážnější než u současného 9-7x je však i styling zbytku vozu.
Ještě zajímavější než vnější vzhled je však design interiéru. Řidič by opět měl mít pocit, jako že sedí v kokpitu stíhačky, veškeré důležité ovládací prvky budou ihned po ruce. Díky průhlednému designu palubní desky by si cestující měli připadat tak trochu jako v severském ledovém království.
Pod kapotou konceptu najdeme přeplňovaný čtyřválec s variabilním časováním upravený na pohon palivem E85, tedy směsi 85 % etanolu a 15 % benzinu.
V případě provozu na toto palivo má řidič k dispozici výkon 221 kW (300 koní) a točivý moment 400 Nm. Při provozu na benzin jsou tyto hodnoty o něco nižší − 180 kW (245 koní) a 353 Nm.
Průměrná spotřeba činí 10,5 litru benzinu na 100 kilometrů, při provozu na E85 bude vyšší. Maximální rychlost vozu je 235 km/h a akcelerace z nuly na sto mu trvá 8 sekund.
Koncept 9-4x BioPower stojí na nové podvozkové platformě, kterou by měl sdílet s budoucím SUV od Cadillacu.
K přenosu hnací síly používá nový podvozek systém pohonu všech kol cross-wheel-drive (XWD). Sériový model bude bojovat o přízeň zákazníků především v USA, ale je velmi pravděpodobné, že se bude prodávat i na starém kontinentu.