Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První test v Česku: třídvéřová Kia pro_cee´d

  13:30aktualizováno  10. prosince 10:52
Konkurent golfa za cenu lépe vybavené fabie? Kdo to kdy slyšel? U Kii ano. Třídvéřový vůz Kia pro_cee´d právě začíná vyjíždět z žilinské fabriky korejského výrobce. Jako jedni z prvních v Česku jsme novou kiu otestovali.

Byly doby, kdy se kolem autosalonů korejských automobilek chodilo s úšklebkem. Dnes do nich pravděpodobně chodí dealeři ostatních značek v přestrojení závidět.

Pořádný rozruch udělala v kategorii, které se říkalo golf-třída, Kia cee´d. Korejci totiž ukázali, že umí postavit stejně dobré auto jako ostatní, ale laciněji.


V těchto dnech vyráží na české silnice další novinka s lákavou cenou 324 980  korun - třídvéřový pro_cee´d. V Česku se moc třídvéřových aut neprodá. Možná jsou méně praktická a stojí jen o málo míň než ta s pěti nástupními otvory v karoserii, teď ale bude třeba všechno jinak.

Vzpomínáte? Za 325 tisíc se ještě před pár lety kupovala malá auta. Dnes už za takové peníze seženete auto o velikost větší. A v případě třídveéového cee´du to rozhodně louda nebude, bude mít pod kapotou 109koňový motor a kromě klimatizace a stabilizačního systému ESP mu nebude chybět nic důležitého.

Atlet
Škarohlíd v něm bude hledat inspiraci kdečím, co se pohybuje na silnicích - od Audi A3 po Opel Astra GTC.

Vozu Kia pro_cee´d se ale rozhodně originalita upřít nedá. Vypadá dravě, svaly obalující karoserii přidávají potřebný pocit bezpečí. Sportovního ducha podtrhují výrazně vystouplé lemy blatníků. Líbí se hodně skloněné zadní okno a velká, hodně členitá zadní světla.

Kia pro_cee´d

Čumák je s výjimkou nárazníku stejný jako u pětidvéřové verze. Nadstandardním doplňkem nejvyššího stupně výbavy je černý podkres světlometů, které dávají kie dravější pohled.

Od paty prvního sloupku je ale všechno úplně jinak. Čelní sklo se více sklonilo, dveře jsou větší, protože jich je jenom jeden pár.

Mohutné boky stoupají výraznou linkou až k zadním světlům. Zadní sloupek je hodně tlustý, nahoře ho zakončuje velké křídlo, které trůní na vrcholu třetích dveří.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Kia Cee´d můžete koupit na www.automodul.cz

Víko kufru se otvírá hezky vysoko, odkyryje 340litrový kufr. Vstup do něj je hodně otevřený, nakládání ovšem komplikuje vysokánská nákladová hrana.

Léčba klidem
Přístrojovka je stejná jako v pětidvířku do posledního šroubku a žárovičky. Při řízení možná budu vadit odlesky stříbřenky plastů středového panelu. Klasikou pro cee´d je vysoká úroveň zpracování a dokonalé odhlučnění interiéru.

Kia pro_cee´d

Typický je horší výhled šikmo a přímo vzad, něco zachrání parkovací senzory, hodně pomohou velká zpětná zrcátka.

Za stoosmdesát centimetrů dlouhého řidiče se bez problémů vejde ještě jednou ten samý člověk a zbyde mu ještě hromada místa pro kolena. Horší je to s místem pro hlavu, která se dotýká čalounění stropu.

Ergonomie je perfektní, všechno je tam, kde má, a funguje to, jak má. Jedinou neobvyklostí je ovládání palubního počítače, umístěného nad autorádiem uprostřed přístrojovky.

Řadicí páka se pohybuje na krátkých drahách suverénně a přesně. Možná by nebyla na škodu šestistupňová převodovka, která je k mání jen pro nejsilnější dvoulitrový nafťák. Dobře odstupňovaný "pětikvalt" ale odvádí svou práci na výbornou.

Sportovec
Oproti pětidvéřové verzi, kterou jsme si vyzkoušeli před rokem (TEST ZDE), měl náš pro_cee´d také mnohem citlivější a lépe nastavenou spojku.

Třídvéřová varianta má maličko přitvrzený podvozek, testovaný exemplář ještě přitvrdily krásné sedmnáctipalcové ráfky, obuté do nízkoprofilových pneumatik šířky 225.

Kia pro_cee´d

Hodně sportovně tuhé je řízení. Je otázkou, zda za přitvrzením oproti pětidvéřové verzi také nestojí hlavně výše zmíněná sedmnáctipalcová kola.

I přesto, že je podvozek hodně tuhý, poradí si i s městskou dlažbou a ne zrovna kvalitní prací českých silničářů a nevyklepe z vás duši nebo plomby. Díky podsadité stavbě karoserie a tuhému naladění se v zatáčkách nenaklání a podvozek s víceprvkovou zadní nápravou s jistotou plní řidičovy úkoly.

Naftový sprinter
Commonrailový čtyřválec 1,6 litru oplývá pětaosmdesáti naftovými kilowatty. Je skvěle odhlučněný, pružný a kultivovaný. Ani při dálničním závodění o něm skoro nevíte. Krouticí moment, dosahující na 255 newtonmetrů, nastupuje hezky plynule bez nepříjemného turboefektu.

Kombinovaná spotřeba má být podle údajů automobilky pod pět litrů nafty na sto kilometrů. My se při dovádění a městském popojíždění dostali někam k šesti a půl až sedmi litrům nafty. Vzhledem k necelým dvanácti stům kilometrů, které měl exemplář najeto, se dá předpokládat, že by u zajetého kousku byla spotřeba nižší.  

Hlavní zbraň - cena
Třídvéřovou Kiu pro_cee´d vyrábějí na Slovensku společně s pětidvéřovým hatchbackem a kombíkem. Uvedení na český trh ho sice v nejbližších dnech teprve čeká, už se po něm ale ptají zákazníci. Oproti bráchovi s párem dveří navíc je levnější o 15 tisíc.

Hodnoty ceníku Kii pro_cee´d končí tam, kde konkurence začíná. Nechybí silný argument v podobě sedmileté záruky.

Největším hitem bude nejobyčejnější pro_cee´d s benziňákem 1,4 za 325 tisíc. Zkušenost říká, že nejoblíbenější volbou kupců pětidvéřové verze je nejlepší výbava s jedna-čtyřkou pod kapotou. Dá se předpokládat, že u "třídvířka" to bude podobné.

Náš bílý krasavec, který dostal svou českou občanku teprve 4. prosince, měl vrcholovou výbavu TX, vyhrazenou pouze třídvéřové verzi. Pod půlmilionovou cenu mu věří málokdo (489 980 Kč). Připlatit se dá už jenom za metalízu (10 tisíc), tempomat (9 000), kožené čalounění sedadel (40 000) a automatickou převodovku (40 000 Kč).

Kia pro_cee´d

Ceník korejské novinky slovenského původu toho bohužel víc nenabízí, nenajdeme v něm vyhřívaná sedadla ani například navigaci.

Nechybí naopak USB vstup. V základu je šest airbagů a ABS, za ESP se kromě nejvyšší výbavy připlácí 15 tisíc.

Kia pro_cee´d v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 250 x 1 790 x 1 450 x 2 650 

objem kufru/nádrže (l) 340-1 210/53
MOTOR vznětový čtyřválec 1,6 CRDi VGT
objem (ccm) 1582
max. výkon (kW/k) 85/116
max. krouticí moment (Nm) 255
max. rychlost (km/h) 188
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,4
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 5,7/4,2/4,7
hmotnost pohotovostní/celková (kg)

1 358/1 860

základní cena s daným motorem (Kč) 414 980

Pozn: údaje uváděné automobilkou





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.