Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PSA chce zvyšovat prodej mimo západní Evropu

  8:12aktualizováno  8:12
Šéf francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën dnes navzdory nepříznivé situaci evropského automobilového trhu představil ambiciózní cíle odbytu na příští léta, podpořené růstem na trzích mimo západní Evropu včetně Česka. Do roku 2006 chce druhý největší evropský výrobce automobilů zvýšit prodej proti letošku o 23 procent na čtyři milióny vozů. Řekl to na pařížském autosalónu předseda správní rady PSA Jean-Martin Folz.

Růst potáhne expanze na trhy ve střední Evropě v čele s Českou republikou, trhy Číny a Jižní Ameriky, plánuje PSA. Pro západní Evropu je však krátkodobý výhled nepříznivý a Folz předpokládá, že letošní pokles o čtyři až pět procent vystřídá příští rok stagnace.

Optimistické projekce, které jsou nyní v automobilovém průmyslu ojedinělé, vynesly dnes akcie PSA o více než pět procent vzhůru. Tento titul tak překonával růst indexu evropského automobilového sektoru DJ Stoxx European Auto. Folz svým vyhlášením potvrdil, že PSA chce převzít iniciativu od konkurenčního Renaultu, který založil úspěšnou alianci s japonským Nissanem. Peugeot zatím tlaku na fúzi s jinými automobilkami odolává, spolupracuje však s japonskou Toyotou ve střední Evropě, kde spolu obě firmy staví závod na minivozy u českého Kolína, a také ve společném podniku v Číně. Pro trh Jižní Ameriky PSA v poslední době postavila velký montážní závod v Brazílii.

Cílem PSA ve střední Evropě je dosáhnout alespoň stejného podílu na trhu jako v západní Evropě, kde se její podíl zvýšil loni na 15 procent z necelých 12 procent v roce 1997. Podíl 15 procent chce mít PSA i v Číně a skupina si navzdory regionálním
krizím vede dobře i na klesajících trzích jižní Ameriky.

Za pět let, v nichž stojí Folz v čele PSA, zaznamenala automobilka výrazný pokrok od ztrátové firmy zralé k převzetí k jednomu z nejziskovějších výrobců. Díky smyslu pro stylový design a výkonným dieselovým motorům zaplatí zákazníci za vozy Peugeot 307 a Citroën C3 něco navíc, a zisk zvyšuje i redukce nákladů po přechodu na společnou vozovou platformu, podotýká agentura Reuters.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.