Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pumpaři nás nepumpnou - nejúspornější auta

  8:59aktualizováno  8:59
Přinášíme přehled aut co šetří vaši kapsu, nejúspornější se ale nerovná nejlevnější. "Asketické" naftové audi ani benzinový smart rozhodně nepatří k levným vozům, právě naopak. Za desetinu litru rozdílu v průměrné spotřebě benzinu mezi Smartem a Kií Picanto zaplatíme 64 000 korun.

Nejméně spotřebují diesely, rozhodně ale nestojí málo.

Dvě absolutně nejúspornější auta, která vystačí s pouhými třemi litry nafty na 100 kilometrů jízdy - Audi A2 1,2 TDI a VW Lupo se stejným motorem, na našem trhu ani neseženeme.

U benzinových motorů totiž platí prakticky to samé, co u naftových dieselmotorů a totiž to, že vyšlechtěné motory s malou spotřebou mohou být tak drahé, že podstatně prodraží celé auto.

Největší "spořínek" z benzinových aut - Smart Fortwo si řekne o necelých pět litrů paliva na 100 kilometrů, jeho cena ale začíná na téměř 280 tisících korunách.  Tři benzinová auta z první devítky nejúspornějších na našem trhu ani nepořídíme. 

Ne nepodstatné je i to, že se zde utkávají malé vozy dvoumístné, čtyřmístné problematicky s auty čtyřmístnými plnohodnotně.

Nejúspornější benzinová auta

Smart Fortwo 0,7 Turbo

Kia Picanto 1,0

Kia Picanto 1,1

výkon: 37 kW

výkon: 45 kW

výkon: 48 kW

spotřeba

mimo město 4,0
město 5,9
průměr 4,7

spotřeba

mimo město 4,4
město 5,9
průměr 4,8

spotřeba

mimo město 4,3
město 6,1
průměr 4,9

cena: 279 000 Kč

cena:  214 980 Kč

cena: 289 980 Kč

 

 

 

 

 

 

Smart Roadster/Coupé 0,7 T

Suzuki Alto 1,1 16V

VW Lupo 1,4 16V FSI

výkon: 45 kW

výkon: 46 kW

výkon: 77 kW

spotřeba

mimo město 4,1
město 6,2
průměr 4,9

spotřeba

mimo město 4,0
město 6,5
průměr 4,9

spotřeba

mimo město 4,1
město 6,3
průměr 4,9

cena: 487 000 Kč

cena: není na našem trhu

cena: není na našem trhu

 

 

 

 

 

 

Smart Roadster/Coupé 0,7 T

Daihatsu Cuore 1,0 12V

Honda Jazz 1,2

výkon: 60 kW

výkon: 41 kW

výkon: 57 kW

Spotřeba

mimo město 4,3
město 6,3
průměr 5,1

Spotřeba

mimo město 4,4
město 6,4
průměr 5,1

Spotřeba

mimo město 4,6
město 6,6
průměr 5,3

cena: 599 000 Kč

cena: není na našem trhu

cena: 339 900 Kč

Nejúspornější naftová auta

Audi A2 1,2 TDI

 VW Lupo 1,2 TDI

Smart Fortwo 0,8 CDI

výkon: 45 kW

výkon: 45 kW

výkon: 30 kW

spotřeba

mimo město 2,7
město 3,6
průměr 3,0

spotřeba

mimo město 2,7
město 3,6
průměr 3,0

spotřeba

mimo město 3,1
město 3,9
průměr 3,4

cena: není na našem trhu
(v Německu: 18 900 euro
=  cca 620 000 Kč)

cena: není na našem trhu

cena: 319 000Kč

 

 

 

Citroën C2 1,4 HDi

Citroën C3 1,4 HDi

Renault Clio 1,5 dCi

výkon:  50 kW

výkon:  50 kW

výkon: 60 kW

spotřeba

mimo město 3,6
město 5,1
průměr 4,1

spotřeba

mimo město 3,8
město 5,1
průměr 4,2

spotřeba

mimo město 3,6
město 5,3
průměr 4,2

cena: 307 900Kč

cena: 339 900 Kč

cena: 355 900 Kč

 

 

 

 

 

 

Toyota Yaris 1,4 D-4D

Audi A2 1,4 TDI

Citroën C3 1,4 HDi

výkon: 55 kW

výkon: 55 kW

výkon: 66 kW

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,1
průměr 4,2

Spotřeba

mimo město 3,5
město 5,6
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,3
průměr 4,3

cena: 386 900 Kč

cena: 630 000 Kč

cena: 412 900 Kč

 

Fiat Panda 1,3 Multijet

 

Peugeot 206 1,4 HDi

 

Renault Clio 1,5 dCi

výkon: 51 kW

výkon: 50 kW

výkon: 48 kW

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,4
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,6
město 5,5
průměr 4,3

Spotřeba

mimo město 3,7
město 5,4
průměr 4,3

cena: 313 900 Kč

cena: 327 900 Kč

cena: 304 900 Kč

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.