Punto mění tvář

  15:12
Motoristická veřejnost s napětím očekává reakce zákazníků na faceliftovaný Fiat Punto. - Pomůže italské automobilce dostat se z problémů, nebo bude pouze dalším krokem, který krizi umocní? Sedmého června uvidíme.
Stáhněte si tapetu nového Fiatu Punto

Právě na tento den je přichystán celoevropský start prodeje punta. Vozu jehož předchozích generací se prodalo úctyhodných 5,1 milionu kusů.

Do restylingu punta Fiat investoval více než 220 milionů euro, ze kterých bylo 40 věnováno na výzkum a vývoj.

Punto bylo jedním z nejvíce konkurenceschopných vozů automobilky, uvidíme, jak si povede nastupující facelift.
   
Fiat již tradičně sází na rozsáhlou škálu úrovní výbav. V případě punta budou mít zákazníci na výběr z osmi druhů výbav: Actual, Active, Sound, Dynamic, Class, Emotion, Sporting, HGT.

Třináct barev by mohlo uspokojit i nejzhýčkanějšího zákazníka, stejně jako dvě varianty barevného řešení interiéru pro každou z výbav.

Fiat opouští radikální odlišnost tří a pětidveřových verzí svých modelů. O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

Ty které facelift punta příliš neosloví si na jeho novou generaci (případně úplně nový model, který jej nahradí??) budou muset počkat až do roku 2005.

Nová tvář
Omlazené punto se má dle záměru výrobce více přiblížit většímu stilu. Zdá se však, že "nová tvář", kterou vozu dali, je spíše krokem zpět. Při pohledu z boku je vidět, že příliš radikální změny základních linií se neudály. Základní profil zůstal zachován, několika změn se dočkaly pouze nárazníky, které jsou o něco větší.

Úplně přepracována byla maska vozu, která však oproti předchozí generaci působí dosti násilným dojmem. Dynamický "švih" punta se díky ní při pohledu zepředu vytrácí.

Rozměrná mřížka chladiče a lichoběžníkové překryty kruhových světlometů jej opravdu přiblížily vzhledově stilu. To co však na stilu působí dynamicky a agresivně puntu příliš nepomohlo.

Nový interiér
Interiéru, jak už je u italů zvykem, dominují obliny. Přístrojová deska, téměř absolutně prostá hran, je přehlednější, ovládací prvky jsou dostupnější, její dvoubarevné provedení s tmavším odstínem v horní části a světlejším spodní opticky ještě zvětšuje, na "puntotřídu", relativně rozměrný vnitřní prostor.

Pět pasažérů by mělo v interiéru najít dostatek prostoru jak pro sebe, tak pro svá zavazadla - pro ně je k dispozici téměř třísetlitrový zavazadelník.

Druhá generace punta (ze které facelift vychází) se mohla pochlubit velmi pohodlnými sedadly. Můžeme jen doufat, že omlazený model na
tento trend naváže.

V nabídce vnitřní výbavy budou samozřejmě všechny, více, či méně užitečné prvky, které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy. Vylepšený palubní počítač, dvouzónová klimatizace, multifunkční volant, autorádio s CD (MP3) přehrávačem, navigační systém GPS, dešťový senzor, tempomat, nebo posilovač řízení s režimem "City", jsou nejzajímavější položky mající novému puntu napomoci udržet si přízeň zákazníků.


Nové srdce
Zákazníci budou mít na výběr z celkem sedmi pohonných jednotek. Čtyři z nich spalují benzín, tři naftu.

Největší novinkou, kterou se nové punto může pochlubit, je nová generace dieselových motorů Multijet využívající systém přímého vstřikováni paliva Common-rail.

Prvním je maloobjemový diesel 1,3 se 70 koňmi výkonu. Motor sází především na nízkou hmotnost a malé rozměry - 130 kg a 50x65 cm (délka x výška). Nová "jedna-trojka" splňuje emisní normu Euro 4, která bude platit od roku 2006.

Další novinkou je motor 1,9 vycházející z osvědčeného motoru 1,9 JTD (též v nabídce). Maximální výkon tohoto agregátu je 74 kW, velmi atraktivní je průměrná spotřeba 5,3 litru/100 km.

Objemy benzinových motorů začínají na 1,2 litru a končí u 1,8. Výkony od 44 do 96 kW by měly uspokojit každého.

Mimo pěti a šestistupňových převodovek, budou v nabídce také dvě automatické - Speedgear a Dualogic.

Pro italský trh je pak přichystána specialita v podobě verze 1,2 8V "natural gas" využívající kombinovaný pohon benzín / metan. Fiat počítá s prodejem alespoň 400 000 takto upravených vozů. 

Postaráno bude i o bezpečnost posádky: v nabídce nebudou chybět systémy ABS, ESP, ASR, a především dostatečné množství airbagů (v případě punta 6).

Řidiči, které nový Fiat Punto osloví, si mohou na 7. června nachystat částku odpovídající přibližně 10 tisícům euro a vyrazit na nákup.

Fiat Punto
Rozměry 3 dv. (m)

3,84 x 1,66 x 1,48 (délka x šířka x výška)

Rozměry 3 dv. (m)

3,86 x 1,66 x 1,48 (délka x šířka x výška)

Objem zavazadelníku (litry)

297

Cena

Od 10 000 euro (= cca 300 000 Kč)

Motor

1,3 Multijet

Typ motoru

vznětový Common-rail

Objem (ccm)

1251

Vrtání x zdvih (mm)

69,6 x 82

Výkon (kW/koní)

51/70 při 4000ot.

Moment (Nm)

180 při 1750 ot.

Max. rychlost (km/h)

164

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13,4

Prům. potřeba (l/100km)

4,5

Hmotnost (kg)

130

Rozměry (cm)

50 x 65  (výška x délka)

Motor

1,9 Multijet

Typ motoru

vznětový Common - rail

Vrtání x zdvih (mm)

82 x 90,4

Výkon (kW/koní)

74/100 při 4000 ot.

Moment (Nm)

258 při 1750 ot.

Max. rychlost (km/h)

185

Prům. potřeba (l/100km)

5,3

Motor

1,9 JTD

Typ motoru

vznětový

Výkon (kW/koní) 63/85 při 3500 ot.
Moment (Nm)

196 při 1500 ot.

Max. rychlost (km/h)

173

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,2

Prům. potřeba (l/100km)

4,9

Motor

1,2 8V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1242

Výkon (kW/koní)

44/60 při 5000 ot.

Moment (Nm)

102 při 2500 ot.

Max. rychlost (km/h)

155

Prům. potřeba (l/100km)

5,7

Motor

1,2 16V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1242

Výkon (kW/koní)

59/80 při 5000 ot.

Moment (Nm)

114 při 4000 ot.

Max. rychlost (km/h)

172

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

Prům. potřeba (l/100km)

6,0

Motor

1,4 16V Fire

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1368

Vrtání x zdvih (mm)

72 x 84

Výkon (kW/koní)

75/95 při 5800 ot.

Moment (Nm)

128 při 4500 ot.

Max. rychlost (km/h)

178

Zrychlení 0-100 km/h (s)

9,9

Prům. potřeba (l/100km)

6,0

Motor

1,8 16V

Typ motoru

zážehový 

Objem (ccm)

1747

Výkon (kW/koní)

96/130 při 6300 ot.

Moment (Nm)

164 při 4300 ot.

Max. rychlost (km/h)

205

Zrychlení 0-100 km/h (s)

806


Stáhněte si tapetu nového Fiatu Punto:




800x600

800x600

1024x768

1024x768

Do restylingu punta Fiat investoval více než 220 milionů euro, ze kterých bylo 40 věnováno na výzkum a vývoj.

Punto bylo jedním z nejvíce konkurenceschopných vozů automobilky. Uvidíme, jak si povede nastupující facelift.

Třináct barev by mohlo uspokojit i nejzhýčkanějšího zákazníka.

Fiat Punto - dvě verze tří a pětidveřová

Omlazené punto se má dle záměru výrobce více přiblížit většímu stilu.

Fiat Punto - nová tvář

Základní profil zůstal zachován, několika změn se dočkaly pouze nárazníky, které jsou o něco větší.

O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

O sportovní, či elegantní vyznění se u nového punta tak mají postarat jednotlivé výbavy.

Přístrojová deska, téměř absolutně prostá hran, je přehlednější, ovládací prvky jsou dostupnější

Pět pasažérů by mělo v interiéru najít dostatek prostoru jak pro sebe, tak pro svá zavazadla

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...