Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Putin otestoval novou ladu. Líbila se mu

  10:00aktualizováno  10:00
Ruský prezident se seznámil s novinkou Lady. K první testovací jízdě zvolil zářivě zelený kousek vybavený automatickou převodovkou. Vladimir Putin se za volantem ruských a sovětských aut promenuje rád.

Ruský prezident je znám svým patriotismem a vřelým vztahem k ruským značkám. Sám si koupil nesmrtelnou terénní Ladu Nivu ve speciálním vojenském provedení a kdysi se vydal s kanárkově žlutou Ladou Kalinou na Sibiř.

Na první jízdě s novinkou ruské značky, která prochází velkou proměnou, doprovodil Putina šéf automobilky Bo Andersson.

Fotogalerie

Novou Ladu Vestu otestoval prezident v Soči. „Je to hezké auto, je dobře a lehce ovladatelné,“ prohlásil po prvním svezení. „Je velmi dobré, líbilo se mi. Jeli jsme do kopce, bylo to náročné stoupání. Auto řadí dobře, jede velmi hladce,“ popsal.

Putin také zmínil výrazný rozdíl kurzů ostatních měn vůči rublu: „Je to konkurenční výhoda, které naši výrobci musí využít.“

Lada Vesta

S prehistorickými žigulíky je amen, toto je moderní lada - čtěte zde

Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross
Lada Vesta Cross

„Už jsme také mluvili s panem Anderssonem o tom, že plánují prodeje v regionech, kde je Lada známá, jako je východní Evropa, některé státy Středního východu nebo Latinské Ameriky. Myslím, že se bude prodávat dobře,“ uzavřel.

Automobilový trh zažívá v Rusku krušné časy, oproti vrcholné sezoně 2012 - 2013 prodeje spadly na půlku. Odhady letošních celoročních prodejů v Rusku se pohybují kolem 1,7 milionu aut. Celou dekádu rostl autoprůmysl v Rusku desetiprocentním tempem.

Odvětví ovšem silně zasáhla ekonomická krize živená sankcemi Západu kvůli ukrajinské krizi.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.